Prije tri godine “pauk-služba” je zaradila 497.000 kuna, a prošle godine još i manje: oko 480.000 kuna, od čega je naplaćeno svega 271.000 kuna! Ostalo će, prema dosadašnjem iskustvu, biti naplaćeno u roku od pet godina.
S obzirom na to da troškovi prelaze 800.000 kuna, postaju jasni razlozi zbog kojih gradska uprava odbija ispuniti zahtjev poduzeća “Obala i lučice” za nabavu još najmanje jednog “pauka”, vrijednog oko 600.000 kuna.
“Pauk-služba” u Zadru prošle je godine odvezla 1820 vozila, što daje dnevni prosjek od svega šest dignutih automobila. Da bi taj posao uopće bio rentabilan po postojećoj cijeni od koje “Obala i lučice” dobiju 300 kuna, valjalo bi dnevno obaviti najmanje 15-16 dizanja.
Zanimljivo je da je rekordan broj uklonjenih automobila ostvaren još u kolovozu 2004., kada je u jednom danu dignuto 21 vozilo. Tadašnji je prosjek bio dosegao 18 dizanja dnevno. – Ne vidim razlog zbog kojega bi ovu službu trebalo tretirati samo kroz ostvareni profit, jer se na taj način ne bi financirala ni brojna vozila iz drugih komunalnih službi koja su također ‘nerentabilna’.
U ovom poslu zarade nema ni u jednom gradu u kojemu se ona vodi striktno po Zakonu o sigurnosti u prometu. Prije svega radi se o vrsti komunalne usluge i potrebi da se u gradskom prometu uvede red – smatra voditelj ove službe Đani Dražević i ističe da je “pauk” imao puno više intervencija (15 dnevno) od broja podignutih automobila, te da jedno “pauk-vozilo” jednostavno ne može stići na sve strane.
U obrazloženju svog stava Dražević navodi brojne javne manifestacije u kojima “pauk” odradi velik posao, i to besplatno: za Carrerasov koncert s Foruma su odvezli 100 vozila u jednom danu!
Olupine leže dvije godine
Lani je 17 starih i neregistriranih vozila uklonjeno s javnih površina i prometnica i odvezeno na deponij u Diklu. Istodobno, iz brojnih zadarskih dvorišta odvezeno je stotinjak olupina koje na odlagalištu dignutih automobila ostaju i po dvije godine. Kada ležarina prijeđe vrijednost olupina, sa vlasnicima se postiže nagodba i tek tada mogu biti otpremljene na recikliranje.