Na javnom savjetovanju trenutno se nalazi Akcijski plan energetske učinkovitosti Grada Zadra za razdoblje od 2025. do 2027. godine. U planu je navedeno 19 mjera koje Grad planira provesti, a raspoređene su u tri sektora: zgradarstvo, promet i javna rasvjeta. Ako se provedu sve predložene mjere ukupne godišnje uštede iznosit će 2.979,54 MWh, uz očekivano ukupno godišnje smanjenje emisija od 817,16 tCO2.
U sektoru koji se odnosi na promet, osim očekivanih mjera koje se odnose na nabavku električnih bicikli, zamjenu dijela voznog parka Grada s električnim vozilima, punionice elektromotornih vozila, nalazi se i mjera “nabave plovila na vodik”.
Investicija u “čistu tehnologiju” vrijedna je 1.950.000,00 eura, a Grad bi sudjelovao s 20 do 30 posto svojih sredstava. Ostatak bi se sufinancirao EU sredstvima iz Interreg C programa.
Plovilo bi, kako navode, služilo za provođenje aktivnosti na otocima koji administrativno pripadaju Gradu Zadru, a koje bi u budućnosti zamijenilo sadašnje plovilo na fosilno gorivo. U vlasništvu Grada je, vezana u Marini Zadar, stara kalafurija imena Sveti Nikola. Brod je to koji je odradio svoje, a iako je lani u njegovu obnovu uloženo 7 tisuća eura, nije posljednjih godina puno služio Gradu.
Izrada studije izvodljivosti za postavljanje punionice za vozila na vodik posebna je mjera u Akcijskom planu za koju se navodi da je “projekt započeo s provedbom (izrada studije izvodljivosti u planu)“. Punionica se planira postaviti na području luke Gaženica i prvenstveno bi služila za punjenje plovila na vodik. Izrada studije izvodljivosti sufinancirala bi se EU sredstvima iz programa Interreg Italija-Hrvatska 2021. – 2027. u okviru EU projekta TransH2. Za izradu studije predviđeno je 10 tisuća eura.
Brodovi na vodik nisu još rašireni u uporabi. Prošle godine najavljena je gradnja prvog katamarana na vodik koji bi plovio Jadranom, a investitorski konzorcij 14 partnera iz Europle kordinira riječka inženjerska tvrtka za projektiranje brodova – Lürssen Design Center Kvarner, podružnice njemačke tvrtke. Hrvatski partneri na projektu su još Jadrolinija i Pomorski fakultet u Rijeci. Iako su najavljivali da će brod imati brzinu od 35 čvorova, domet od 260 nautičkih milja i nositi 275 putnika, a sve samo uz ispuštanje vodene pare, novih informacija o projektu nisu puštali u javnost od svibnja prošle godine. Prije nekoliko godina isto je tako najavljivan i katamaran na vodik u Splitu, no ni taj se projekt prema zamisli Juroslava Buljubašića i prof. Frane Barbira, nakon početnih najava, nije više spominjao.
San Francisco je prošlo ljeto pokrenuo pilot projekt koji je trajao 6 mjeseci tijekom kojeg je u komercijalne svrhe korišten trajekt na vodik. Iako je mogao postići brzinu do 15 čvorova, standardni radni opseg bio je od 8 do 12 čvorova, a jedini ispušni proizvod vodena para.
Međutim, činjenica da ispušta samo vodenu paru, ne znači da je pogon na vodik najčišća energija. Još uvijek se najveći dio proizvodnje vodika dobiva izgaranjem fosilnih goriva, a ne iz obnovljivih izvora što je svakako jedan od ciljeva EU.
Nadajući se energetskoj neovisnost, EU povećava ulaganja u vodik, pa je tako i Hrvatska prošle godine dobila Studiju plana razvoja i primjene Hrvatske strategije za vodik do 2050. godine.

električnih bicikli????
IQ ovog grada je kolektivna katastrofa!
Monrovia koju vodi sekta.
to je jako ekološki projekt.
najprije daš cilu Gaženicu turčinu u koncesiju na 200 godina za šaku eura godišnje.
onda si sritan što turčin svaku godinu doveze 150 ogromnih kruzera koji lože naftu i mazut puštaju fekalije bez nadzora.
ali zato ideš spaliti 2 milijuna eura na nikad nigdi napravljeni mini trajekt na hidrogenske ćelije.
i lagano se nadaš da su u Zadru svi zaboravili kako si prije 20 godina obećava da će Pozdrav Suncu proizvoditi struju za cili grad.
Istina sve, a Pozdrav q, ne da ne proizvodi i prodaje struju HEPu, kako su lagali, nego više troši struje negoli proizvede. Kasnije kad ih se pitalo za tu laž, opravdali su se da velike glave novo nastanjenih koji se dive 20 milijunsko kunskom staklu, bacaju veliku sjenu, pa nema dovoljno sunca za proizvodnju el energije.
😂 Nikola Tesla se okreće u grobu
Što neko iz turkse ne može biti ekološki, jel može gluplje pliz
Sdp je stranka običnih bolesnika koji neznaju ništa nego pisati gluposti po komentarima.
Sendvičaru
Čemu !?
Čemu?kao i u Jadroliniji.Ako nam date pristojnu proviziju mogli bi smo na natječaju izabrati vaše smeće od broda i prestaviti ga kao najbolje i najprikladnije.Eto čemu
brod ce se zvati m/t Kasapin
lađa na vodik
Nista od toga
Jloba ljakse u sporkim gaćama
Hebate pa vi ste potpuno makli
Autisticni distopisti😱
uvik pred izbore imaju te shizofrene ispade..bili su tuneli do otoka, bilo je 1000 radnih mista pa je bija monte karlo…stvarno im triba psihijatar
Psihijatri podigli u Njemačku. Mala plaća, a puno posla🥺
Osigurali su oni i psihijatra i stranačku ustanovu na Ugljanu za sebe ako zatreba?
Ne znaju riješiti javni prijevoz u Zadru, a oni se bave nabavkom broda na vodik. Jbn budale odakle dolazite više.
Iz akademije DON K.
Jadni naši kaići u portima.Velike marete će činiti to čudo od broda.
Čija lova će se oprati … naša, Eu fondova ili Tursko-Ruska ?
Elon Musk na aparatima! Uskoro iz Zadra polijeće svemirska letjelica “D&Z” najvjerojatnije s pozdrava Suncu, koji će se tom prilikom preimenovati u pozdrav Marsu (neki predlažu i “Pozdrav k..cu”.
Naravno sve to poslije lokalnih izbora jer do tada mračne sile opozicije blokiraju proračun. Ali, neće biti nikih problema, iđemo dalje! Ili, kao što reče jedan od kasapina grada: “Razvoj Zadra nikako nećemo zaustaviti!”
Sile opozicije su skup jeftinih populističkih neradnika.
Misliš hadezenjare? Pa zar oni nisu opozicija u Gradskom vijeću?
Ali bolje biti neradnik nego raditi zlo i uništavati grad kao adeze.