Dan europskog broja 112 obilježava se 11. veljače (11.2.) na temelju tripartitne deklaracije Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe, potpisane 11. veljače 2009. godine.
Županijski centar 112 Zadar, u 2023. godini zabilježio je preko 70.000 poziva od čega je 31.244 namjenska poziva, a unutar tih poziva izdvajamo
1.318 poziva za složene događaje
9.304 poziva za sigurnosne događaje
9.748 poziva za medicinske događaje 940 poziva za vatrogasne događaje
Nadalje, u tijeku je nabava novih elektroničkih sirena za uzbunjivanje za područje cijele RH, koje nabavlja Ravnateljstvo civilne zaštite u sklopu Projekta ALTER 112, u sklopu kojeg će biti nabavljeno, raspoređeno i postavljeno 12 novih sirena na području Zadarske županije. Na ovaj način će se podići razina sigurnosti građana i preventivnog djelovanja.
Povodom Dana europskog broja 112, iz ŽC su podsjetili na značaj i važnost poziva te državne službe.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Sustav 112 u RH čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
Broj 112, trenutno je jedini hitan broj u devet europskih država: Danskoj, Estoniji, Finskoj, Litvi, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj. Izvan Unije broj 112 koristi još 11 država u Europi i svijetu, kao jedini hitan broj ili uz druge nacionalne hitne brojeve.
Svim građanima Unije nastoji se putem broja 112 pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama, osobito onima koji putuju između država unutar Unije. Svaka država članica Unije dužna je primijeniti propisane standarde, što Europska komisija redovito prati utvrđenim načinima i kriterijima.
Od 2016. godine aktivirana je mogućnost traženja pomoći slanjem SMS poruka na broj 112, a namijenjena je prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti komunikaciju s operaterom (gluhim i nagluhim osobama, osobama s poremećajem govora i osobama koje u trenutku pozivanja nisu u mogućnosti ostvariti govornu vezu).
Pozivom na broj 112, bilo s fiksnog ili s mobilnog telefona, operater automatski dobiva podatak o lokaciji pozivatelja s tim da ako pozivatelj zove s pametnog telefona operater prima preciznu lokaciju pozivatelja.
Značajna je i sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima – i to na njih 5 – engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački, a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.