Kakvo je stanje s projektiranjem i projektnom dokumentacijom za Pašmanski most?, pitao je vijećnik Zlatko Marasović na prethodnoj sjednici Županijske skupštine župana Božidara Longina. Radi se o projektu povezivanja otoka Ugljana i Pašmana s kopnom, koji se pokazao isplativijim od podvodnog tunela od Gaženice do Preka, a spremnost za javno-privatnim partnerstvom iskazivali su strani investitori.
Prema odgovoru županijskog pročelnika Krešimira Laštre, cijela stvar i dalje je u fazi razrade.
– Za projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom, od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture naručena je i izrađena 2021. godine studija predizvodljivosti s analizom troškova i koristi za projekt “Most kopno – otok Pašman s pristupnim cestama do mosta”. Studija je na temelju analize potražnje prometnog modela za glavni cilj imala odabir najbolje opcije za povezivanje otoka Pašmana i kopna.
Studijom je kao najbolja opcija ocijenjena opcija izgradnje grednog mosta, koji bi se sastojao od dva dijela, prvoga koji bi išao od Pašmana do otočića Ričula, te od Ričula do kopna. Procijenjena vrijednost projekta iznosi gotovo 452 milijuna kuna.
Zadarska županija uvrstila je navedeni projekt u prostorni plan kao jedan od prioriteta, no prema informacijama iz MMPI navedenu studiju predizvodljivosti potrebno je detaljnije razraditi, osobito u pogledu pripreme tehničke dokumentacije, odnosno detaljnije razrade investicijskih i operativnih troškova, kaže Laštro.