ZADAR – Puna dva sata trajala je rasprava na ponovljeni javni uvid Urbanističkog plana uređenja mješovite zoni Bregdetti.
Mještani Arbanasa, koji su u velikom broju došli jutros u Gradsku vijećnicu, složili su se s prijedlogom Gvida Stipčevića da se UPU Bregdetti skine iz procedure dok se na izrade izmjene Prostornog plana Grada Zadra. Izmjene PP kao i UPU Bregdetti radi ovlašteni prostorni planer Željko Predovan.
I to već u srijedu na Gradskom vijeću, tražio je Stipčević na što mu je predsjednik MO Arbanasi dobacio kako nemaju svog vijećnika. To naravno neće biti moguće jer je 18 glasova vladajućih uvijek za, kazao je županijski vijećnik Marko Pupić Bakrač koji se kao i Ante Rubeša pred sam kraj uključio u raspravi i dobio pljesak.
Na žalost, mi se moramo složiti s njim, rekao nam poslije jedan od sudionika rasprave koju je otvorio predsjednik MO Zvonko Rogić. On je ponovio većinu strukom argumentiranih primjedbi koje se dali u javnoj raspravi na prvi prijedlog plana. Rogić je ustvrdio kako to nije politička farsa, da se MO protivi planu i da nisu popustili pred pritiskom.
One su redom odbijene jer je UPU mješovite zone Bregdetti rađen u skladu s Prostornim planom Grada Zadra, odgovorio je arhitekt Predovan. Taj kao i svi drugi planovi prije usvajanja prolaze kontrolu Ministarstva graditeljstva, isticao je zamjenik pročelnika Matko Segarić. U obuhvatu plana je 60 posto državnog zemljišta, na dijelu kojeg se planira nogometno igralište – po standardima FIFE, govorili su ih u veljači političari na skupu u Arbanasima. Segarić je danas uvjeravao sudionike skupa kako bez usvojenog UPU Bregdetti ne mogu pitati od Ministarstva državne imovine da im dodijeli zemljište. Na primjedbu iz MO Arbanasi, zamjenik pročelnika nije rekao ima li Grad Zadar suglasnost Ministarstva na izradu plana kojeg je naručila i financira tvrtka Nautilus koja je uz Betu upisana na teren bivše Zadranke.
Segarić je bio ponosan što su od Hrvatskih cesta dobili suglasnost da se preko industrijskog kolosijeka pruge može izgraditi kratki pristup na glavnu (bivšu Biogradsku) Ulicu V. Mačeka.
– To je dobro i brzo prometno rješenje za svih, bez obzira hoće li se ostvariti planirana gradnja u zoni UPU Bregdetti, rekao je Segarić. Prva primjedba MO Arbanasi je traženje izrade prometne studije za prometno rješenje tog dijela grada, koji je sad upućen na jedan pothodnik. Kroz Šestanski prilaz ne može, kako je rekao Livio Stipčević, ni kamion proći.
Prema predloženom UPU, nova zona imala bi 2 500 korisnika, precizirao je Predovan. To je više nego što je sada stanovnika u Arbanasima, naveo je u svom očitovanju Pupić Bakrač. – Za svaki stan, prema PP treba biti osigurana dva parkirna mjesta. Ta odredba PP uvjetovat će koliko će biti izgrađenih stanova, istaknuo je arhitekt Predovan, čudeći se zbog čega Arbanasi govore da se tamo ne mogu graditi podzemne garaže jer je to nasip.
Autor predloženog plana objasnio je kako on može samo predvidjeti gradnju javnih sadržaja jer se radi o privatnom investitoru od kojeg se to ne može bezuvjetno tražiti.
I upravo zbog toga što škola u Arbanasima puca po šavovima, što bi se izgradilo novo naselje na Karmi i u Bregdetti, te što u tu školu idu i djeca iz Ričina, Gvido Stipčević je tražio da se planira lokacija gdje će se graditi nova škola u budućim izmjenama PP Grada Zadra, koje bi onda prethodile UPU Bregdetti.
Sve između je uglavnom bila emotivna i povijesna rasprava u kojoj je bilo najave blokade plana, prijetnje sudskim rješenjima te zazivanja Zdenka Grge Zrilića, koji je po njima trebao doći i dogovoriti se s Arbanasima na današnjem skupu. – Obvežite buduće investitore. Da sam ja Zdenko Zrilić došao bih i rekao “gradit će se to i to”, a ovako ljudi sumnjaju da se nešto radi ispod stola, rekao je Nikola Perović.
Neki od sudionika rasprave izrazili su zahvalnost što im je investitor plana ustupio dio zemljišta za gradnju parkirališta koje bi s dijelom gradskog terena imalo 40-ak mjesta uz postojeća igrališta. To je jedina izmjena zbog koje je predloženi UPU Bregdetti stavljen na drugu javnu raspravu otvorenu do 4. travnja.