ZADAR -Dvije godine od raspisivanja natječaja, u ministarstvu Olega Butkovića odlučili su izabrati koncesionara na Marinu Zadar iako je sudski spor za ulazak Države u posjed vraćen na početak odlukom Vrhovnog suda. Iz Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture nedavno su poslali dopis na adrese pet kandidata za koncesiju na Marinu Zadar u kojem ih pitaju jesu li i dalje zainteresirani za natječaj na 30 godišnje koncesioniranje pomorskog dobra na kojem nije upisana Republika Hrvatska.
Kada smo prošlog tjedna u Zadru pitali ministra Olega Butkovića o sudbini natječaja, nismo mogli dobiti suvisao odgovor. Naprotiv, ministar je prvo rekao da ne može ništa reći dok traju ocjene ponuda, a onda je uputio na državnu tajnicu za more.
Njegova glasnogovornica nam je rekla kako ćemo odgovor na pitanje koje smo postavili tri dana prije, dobiti za dva dana i dobili smo.
“Svim tvrtkama koje su dostavile cjelovite ponude za sudjelovanje u natječaju za dodjelu koncesiju u Marini Zadar, poslana je obavijest da se očituju ostaju li pri ranije dostavljenim ponudama za sudjelovanjem u natječaju, raspisanom u 2104. godini. S obzirom da su tvrtke, koje su iskazale interes za sudjelovanjem u natječajnom postupku, potvrdile daljnji interes, natječajni postupak se nastavlja i u tijeku je evaluacija ponuda”, službena je informacija iz resornog ministarstva.
Umjesto da se poništi natječaj za koji, kako se pokazalo nije bilo uvjeta kada ga je brzinski potpisao ministar Siniša Hajdaš Dončić, njegov nasljednik nudi potencijalnim koncesionarima rizik.
Iz svih dosadašnjih sudskih sporova, proizlazi da onaj tko dobije koncesiju, ne može ući u posjed Marine Zadar do okončanja sudskog spora. To je jasno rečeno u posljednjoj obavijesti kandidatima. No, nije rečeno da će u slučaju da Tankerkomerc izgubi taj spor kojeg je Vrhovni sud vratio na početak, morati nadoknaditi dosadašnje ulaganje što će, kako je najavljeno, Tankerkomerc tražiti putem odštetnog zahtjeva.
Vodstvo Tankerkomerca ne čelu s direktorom Robertom Motušićem poduzelo je sve pravne zaštite u traženju zakonskog prava na marinu koju je ta tvrtka izgradila prije 30 godina. Kada je natječaj objavljen, Tankerkomerc je podnio tužbu Upravnom sudu u Splitu, a spor je izgubljen u studenom prošle godine.
Ali najvažniji spor – a to je ulazak Države na pomorsko dobro, ponovno je na početku. Usprkos tom iz Ministarstva su odlučili završiti natječaj za koncesiju na Marinu u koju nitko ne može ući.
Očito je došlo do promjene politike u odnosu na stav resornog ministarstva od prošlog proljeća kada su poručili: Obzirom da još nije pravomoćno riješen status polagača prava na predmetnu luku posebne namjene, luku nautičkog turizma Zadar od strane društva Tankerkomerc d.d., zastalo se sa postupkom ocjene ponuda po donesenoj obavijesti do pravomoćnog okončanja sudskog spora.