ZADAR – Tankerska Next Generation d.d. (TNG) završila je 2016. godinu s poslovnim prihodima od 272 milijuna kuna i neto dobiti od 40,6 milijuna kuna.
Uprava i Nadzorni odbor predložili su Glavnoj skupštini dioničara, zakazanoj 1. kolovoza, donošenje odluke kojom će se dio neto – dobiti ostvarene u 2016. godini, rasporediti tako što će iznos od 13.952.232 kuna biti isplaćen dioničarima kao dividenda. Ona će u bruto iznosu biti 1,60 kuna po dionici.
Dividenda je niža nego lani, kada je iznosila 3,95 kuna po dionici, i kada je dioničarima – ulagačima isplaćena gotovo cijela neto dobit. Nakon druge godine poslovanja TNG dolazi do racionalnije odluke u skladu s promjenama poslovne politike najmlađe hrvatske brodarske kompanije.
Umjesto u dividendu, dio dobit je zadržana zbog radnog kapitala potrebnog za upravljene flote sukladno potrebama strategije komercijalne eksploatacije brodova, koji može kretati od 600 tisuća do milijun američkih dolara (ovisno je li brod zaposlen na vrijeme ili na putovanje), obrazloženje je Uprave TNG. O tome govori i odluka da se drugi dio neto – dobiti od 24.625.199,76 kuna raspodijeli u zadržanu dobit, dok će se 2.030.391,15 kuna usmjeriti u zakonske rezerve.
Prihodi TNG povećani su u odnosu na prošlu 2015. godinu zahvaljujući stabilno visokoj stopi uposlenosti flote, povećanju broja dana prihoda te povećanom broju jedinica zaposlenih na “spot” tržištu. Uprava tvrtke pisano je izvijestila o poslovnim odlukama tijekom 2016. godine u skladu s promjenama na osjetljivom međunarodnom tržištu prijevoza. Navodi se kako su ključni poticaj pozitivnim trendovima te porastu prihoda i profitabilnosti, bile četiri novogradnje Tijekom trećeg i početkom četvrtog tromjesečja zabilježena je određena korekcija »spot« tržišta kao posljedica smanjenih razina trgovanja derivatima na globalnom tržištu. Prema kraju godine zabilježena je povećana razina trgovanja naftnim derivatima i blagi oporavak u segmentu produkt tankera.
Zbog optimizacije komercijalne iskorištenosti flote, kojima je tijekom 2016. godine istekao ugovor u najmu, ta su tri broda prebačena na “spot” tržište. Na ovaj način TNG d.d. koristi prednosti ugovaranja jednokratnih putovanja do oporavka uvjeta na tržištu ugovora na vrijeme. No, ovaj način zapošljavanja zahtijeva od kompanije povećane rezerve likvidnosti zbog različitog vremenskog horizonta troškova i prihoda gdje brodar podmiruje sve troškove putovanja prije naplate vozarine, dok u slučaju ugovora na vrijeme brodar vozarine prima unaprijed, rečeno je u izvještaju o poslovanju u 2016. godini predsjednika Uprave Johna Karavanića.