ZADAR– Senat zadarskog sveučilišta danas je jednoglasno i bez zadrške odbacio nacrt prijedloga zakona o znanosti, visokom obrazovanju i sveučilištu za koji je Ministarstvo znanosti otvorilo javnu raspravu do kraja ovog mjeseca.
Članovi Senata argumentirano su raspravljali na predloženi zakon koji će, kako stvari stoje odbaciti sva sveučilišta, prvenstveno zato i što zadire u autonomiju sveučilišta, te načela bolonjske reforme.
I dok je najviše razloga protiv iznio je prorektor za znanost prof. dr Vladimir Skračić, neki su članovi Senata ocijenili da je takav prijedlog zakona nedostojan rasprave. Među ostalim je istaknuto kako se takvim prijedlogom zakona želi „rektora pretvoriti u političkog slugu, a nastavnike u potrčka, te da bi bilo krajnje vrijeme da se resorno ministarstvo izjasni što zapravo želi od visokog obrazovanja, odnosno hrvatskih sveučilišta.
A iz Ministarstva znanosti navode kako bi predloženi zakon za koji je javna rasprava otvorena na svega 18 dana, trebao zamijeniti važeći Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nacrte prijedloga zakona izradila je radna skupina koju čine predstavnici sveučilišta, javnih znanstvenih instituta, studenata i stručnih službi ministarstva.
U Ministarstvu tvrde kako su glavne smjernice za predloženi zakon okrupnjavanje znanstvenih potencijala, strateško usmjeravanje istraživanja prema gospodarstvu i zaštitu intelektualnog vlasništva proizvedenog u sustavu javno financiranih znanstvenih istraživanja, učinkovitije upravljanje proračunskim sredstvima koja se ulažu u znanost i visoko obrazovanje, poboljšane modele upravljanja sveučilištima, povećanje kompetitivnosti kako između pojedinaca, tako i između znanstvenih i visokoobrazovnih ustanova na nacionalnoj i međunarodnoj razini sukladno svjetskim standardima, kao i standardima Europske unije.
U općenitim frazama zadarski senat je prepoznao još jedno lutanje resornog ministarstva koje je, među ostalim predložilo da rektora bira upravno vijeće u kojem će sjediti gotovo polovica ljudi iz lokalne zajednice, što znači političara, kao što se to radi i na nižim razinama hrvatskog školstva.