Unatoč recesiji i općoj besparici, projekt gradnje mosta kopno – Pelješac ide dalje. Hrvatske ceste sklopile su s tvrtkom Crosco naftni servisi d.o.o. ugovor težak 5,2 milijuna kuna, bez poreza na dodanu vrijednost, koji se odnosi na “dodatne geofizičke, geološke i geotehničke istražne radove na stupnim mjestima mosta”. Ugovor je sklopljen sredinom srpnja, samo dva mjeseca nakon što su dnevni listovi izvijestili da su započela probna bušenja na gradilištu, piše Novi list.
Iz Crosca su tada tvrdili kako nije riječ o početku, nego o nastavku geofizičkih, geoloških i geotehničkih istražnih radova na stupnim mjestima mosta započetom još u lipnju 2009. Za ovakav odgovor imali su i utemeljenje. Naime, početkom lipnja 2009. tadašnji premijer Ivo Sanader predizborno je obišao gradilište Pelješkog mosta, što je u javnosti popraćeno komentarom da premijer obilazi “nevidljive radove” na gradilištu.
“Nastavak radova na temeljenju u moru bit će određen po završetku istražnih radova te izradi završnog geološkog i geotehničkog izvješća”, ustvrdila je u lipnju ove godine glasnogovornica JP Hrvatske ceste Ivana Bekavac.
Crosco naftni servisi tvrtka je kći Ine, a specijalizirana je za rudarske radove, kopnena i morska bušenja na proizvodnji nafte i plina te istraživanje nosivosti tla za temeljenje mostova i sličnih objekata. Na budućem gradilištu mosta Croscovi stručnjaci su s broda Šangulin ispitivali i još uvijek ispituju karakteristike morskoga dna, piše Novi list.
Podsjetimo, ukupna vrijednost gradnje mosta procijenjena je na iznos veći od dvije milijarde kuna. Temelji mosta trebali bi ići u dubinu do stotinu metara ispod razine mora, a od Sanaderovog obilaska “gradilišta” radovi se, osim podizanja nekoliko armiranobetonskih stupova – upornjaka, nisu izdignuli iznad površine mora.