ZADAR – S približavanjem državne mature, čija provedba započinje u veljači, i pripreme maturanata za ovaj završni ispit srednjoškolskog obrazovanja sve su intenzivnije.
Neki su se učenici već ranije odlučili na uzimanje dodatnih satova, odnosno pohađanje repeticija, a odlazak na razne pripremne tečajeve, prije za upise na fakultete, a sada već i za polaganje mature, postaje gotovo ustaljena praksa.
Nije stoga rijetkost da mnogi postavljaju pitanje je li školski sustav takav da prosječnom učeniku ne omogućuje uspješno svladavanje nastave bez plaćanja dodatnih satova. Pritom se ne radi nužno samo o učenicima s lošijim ocjenama. Da bi ispitima pristupili što spremniji, za seminare se odlučuju dobri i brojni odlični učenici. Potvrđuje nam to i Aida Bogdan, voditeljica mentor seminara “Kako uspješno položiti državnu maturu” koji se održavaju u jednoj od zadarskih Agencija intelektualnih usluga – “Acro”.
– Među našim polaznicima mogu se izdvojiti tri tipa učenika: od onih odličnih, koji sudjeluju i na natjecanjima, potom oni učenici koji imaju nešto slabije ocjene te oni koji variraju u ocjenama, bilo da tijekom školovanja nisu baš bili motivirani za učenje, bilo da su kampanjci, koji su ujedno i najbrojniji, kaže Aida Bogdan. Kada je riječ o razlozima zbog kojih se učenici odlučuju na pohađanje pripremnih tečajeva, ona ipak ne smatra da se radi o tome da škola i profesori učenicima ne pružaju dovoljno.
Informacija koje se tijekom školovanja usvajaju je mnogo, gradivo je opsežno, a tu je, kaže Bogdan, i vremenski otklon. Ono što se učilo u prvom razredu moglo se i zaboraviti, pa seminari stoga pružaju jednu rekapitulaciju i potpuno prelaženje srednjoškolskog gradiva.
– Potpuno je drugačije kada kondenzirate znanje od četiri godine na drugi način, u grupama s manjim brojem polaznika i s detaljno usmjerenim ciljem, kaže voditeljica, pojašnjavajući da se na pripremama gradivo prelazi od analize do sinteze, a sve započinje inicijalnim testom.
– Inicijalni testovi provode se kako bi se učenici svrstali u grupe prema razini znanja. Potom slijedi kronološko prolaženje gradiva kroz predavanja i testove, rekapitulacijske testove te na kraju i simulacijski ispiti za državnu maturu, kaže Bodan, ističući da se pritom ne odstupa od stvari koje su dokazano kvalitetne. Tempo priprema prati tempo samih ispita, a to znači da se simulacija ispita na tečaju odvija 48 sati prije samog ispita u školi te u radu nema praznoga hoda.
Ove školske godine na državnu maturu izići će prva generacija maturanata, no u prethodnih četrnaest godina koliko o ovoj agenciji već provode pripreme maturanata za prijemne ispite, uspješnost je, ističe Bogdan, 86 posto. Za ovogodišnji seminar interesa je najviše među gimnazijalcima te učenicima ekonomskog i ugostiteljskog usmjerenja, a potom slijede učenici ostalih škola u Zadru. Također, dodaje, nije zanemariv ni broj polaznika koji dolaze iz cijele županije, Biograda, Obrovca, Gračaca i Benkovca.