Potrošačima je zbog produbljene recesije poljuljana vjera u brendove, pokazalo je godišnje izvješće o najboljim svjetskim brendovima tvrtke Interbrand, čiji vrh i dalje čvrsto drže Coca-Cola i IBM, prenosi Hina. Izrazitiji napredak bilježe internetske tražilice Google i Amazon.
Ukupna vrijednost 100 vodećih svjetskih brendova na listi koju je sastavio Interbrand, konzultantska tvrtke za brendiranje, zabilježila je prvi pad u posljednjih 10 godina koliko ta tvrtka provodi navedeno istraživanje.
Njihova je vrijednost tako smanjena za 4,6 posto, na 1.150 milijardi dolara, procjenjuju u Interbrandu.
I dok su internetski brendovi pokazali dobre rezultate, brendove bankovne i automobilske industrije u skladu s očekivanjima najviše je pogodila financijska kriza pa su zabilježili i najveći pad.
Među vodećih pet brendova u svijetu rang je ostao nepromijenjen, premda su svi sudionici, uz iznimku Coca-Cole, zabilježili pad vrijednosti brenda. Pored već navedene Coca-Cole, IBM-a i Microsofta, tu su još i General Electric i Nokia.
Znatan napredak zabilježio je Google koji je napredovao na visoko 7. mjesto nakon što je prošle godine prvi put ušao među 10 najvećih.
Istraživanje je pokazalo da brendovi koji su dobro prošli imaju poslovne modele otporne na recesiju i nude potrošačima snažnu vrijednost, među kojima Intrebrand posebno izdvaja švedski lanac trgovina odjećom H&M i proizvođača automobila Hyundai.