BIOGRAD – Prometni stručnjaci s Građevinsko-arhitektonskog fakulteta u Splitu u utorak su članovima biogradskog Poglavarstva predstavili radnu verziju prometne studije grada Biograda, piše Slobodna Dalmacija. Studija vrijedna 190 tisuća kuna naručena je prošle godine, a prognozira razvoj mreže prometnica na području grada Biograda do 2020. godine.
– Stručnjaci su nam studiju demonstrirali u posebnom softverskom programu koji predviđa mrežu budućih prometnica, ali i sve potencijalne kritične točke gdje bi se mogle stvarati gužve uz prijedloge kako ih riješiti. Ovo je bila radna verzija, a konačnu ćemo dobiti za 15 dana, nakon čega neće biti zapreke da je uklopimo u aktualne izmjene i dopune gradskog prostornog plana – kazao nam je pročelnik jedinstvenog upravnog odjela Ivica Radas. Za potrebe izrade studije stručnjaci sa Splitskog sveučilišta u nekoliko su navrata obavili snimanje prometa na čak 64 raskrižja na području grada Biograda kako bi što preciznije mogli izračunati vršna opterećenja postojećih prometnica te predložiti adekvatna rješenja. Sudeći po riječima voditelja izrade studije prof. dr. Ive Lozića, promet u Biogradu čekaju mnoge promjene nabolje.
– Rekao bih da je u ovoj fazi 99 posto studije definirano. Najviše prometnih novosti i izmjena bit će u najprofitabilnijim gradskim zonama, znači tamo gdje se očekuju ulaganja i povećanje prometa, kao što su industrijska zona, zona trgovačkih centara, zona zabavnog parka, servisna zona, hotelske zone uz obalu, Crvena luke itd. Predvidjeli smo također i premještanje autobusnog kolodvora na novu lokaciju iznad Jadranske magistrale, novo križanje Tuđmanove i Zadarske ulice, produžetak Splitske ulice te izgradnju tzv. biogradske zaobilaznice.
Naime, sadašnja državna cesta D-8 planira se pomaknuti u zaleđe Biograda, a sadašnja dionica D-8 koja prolazi kroz Biograd postala bi županijska cesta s pothodnikom koji bi prometno povezivao sjeverni i južni dio grada – pojasnio je ukratko profesor Lozić.