ZADAR – Mentalne mape, organizacija, planiranje, motivacija – samo su neki od pojmova iznešenih večeras na novom Kampusu na predavanju Darija Sambunjaka pod nazivom “Petica u srednjoj školi ≠ Petica na fakultetu ili Kako se iz zaustavnog traka prestrojiti u trak za pretjecanje i dojuriti do diplome”
Sam naslov predavanja privukao je mnoge, no ono što ih je prikovalo za sjedala te da ostanu do kraja, sam je pristup predavanja, a koji uvelike očitava i način na koji bi trebali pristupati svojim obavezama, pa tako i učenju. Vizualna pomoć Powerpointa, opušten pristup i interakcija s auditorijem jako se lako mogu prenijeti i na učenje, koje kao takvo, ne mora nužno biti samo obaveza, nešto prisilno, što moramo,govori Sambunjak. Naime, u svemu se može naći zanimacija, pa tako i motivacija.
Primjerice, nastavlja Sambunjak, ukoliko ste na nekom dosadnom predavanju koje je teško pratiti, uvijek možete naći razlog za osobno razvijanje, poput jednostavnog postavljanja pitanja – Zašto ovaj profesor tako dosadno predaje?
-Vjerujem da će se mnogi od vas nakon završetka studija naći u situaciji kada će trebati pred dvadesetak poluzainteresiranih studenata održati predavanje putem kojeg će ih nastojati probuditi i potaknuti. Primjer predavanja profesora s dotičnog sata uvijek možete uzeti kao primjer kako ne valja predavati. Jednostavno, pokušajte učiti iz tuđih grešaka, pojašnjava Sambunjak.
Također, jedna od stvari koja je naglašena tijekom predavanja jest organizacija vremena. Naime, među najučestalijim problemima koji se javljaju među studentima jest odgađanje – bilo putem loše organizacije ili perfekcionizma koji nas koči da izađemo na ispit, jer ga nismo stopostotno naučili. Također, tu je i održavanje motivacije putem učenja u blokovima, stanki u učenju, obrađivanja težih dijelova na početku, ali i planiranja nagrade.
Kako bi lakše prešli prepreke, potrebno je pak postaviti ciljeve, bili oni kratkoročni, dugoročni, osobni, ili akademski, nastavio je Sambunjak:
-Mnogi često kao dugoročni cilj postavljaju diplomu. No, vi možete puno više. Postavite si ciljeve za samoostvarenje, jer i sam put predstavlja cilj. Koji opet, ne mora biti prelagan ili pak pretežak. Ciljevi moraju biti specifični i, ono što je najbitnije, pozitivni. Također, odaberite ih sami, a ne da ih umjesto vas odabiru roditelji ili profesori, zaključio je Sambunjak.