Gosti na području Grada Zadra su prezadovoljni destinacijom, proizlazi iz ispitivanja kojeg provodi Turistička zajednica grada Zadra, u suradnji s tvrtkom Feel IQM sa sjedištem u Malom Lošinju (osnovali su je 2020. godine Đurđica Šimičić uz Anamariju Cicarelli iz Postira te Peru Matića iz Orašca)
Među kriterijima se na navodi ono što ostaje najveći problem Zadra – prometna gužva i parkiranje za koje je rješenje umjesto javne garaže trebala biti aplikacija kao dio sustava tzv. pametnog prometa.
U objavi se navodi kako TZ Zadra nastavlja s provedbom projekta integralnog upravljanja kvalitetom pod nazivom IQM Destination Zadar. Ovaj projekt temeljen je na održivom razvoju i umrežavanju lokalnih sudionika, te se njime mjeri online reputacija destinacije na osnovi recenzija, ocjena i komentara gostiju tijekom boravka u Zadru.
Na osnovi analize 22.682 recenzije u tekućoj godini, ukupan stupanj zadovoljstva gostiju turizmom u Zadru iznosi visokih 89,2/100. Svjesni važnosti zadovoljstva gostiju, rezultati online reputacije važan su pokazatelj daljnjeg razvoja turizma destinacije.
Rezultati analize zadovoljstva gostiju od 1. siječnja 2024. do danas su sljedeći:
· na osnovi 22.682 recenzije, ukupno zadovoljstvo gostiju turizmom u Zadru iznosi 89,2/100
· u hotelima je zadovoljstvo gostiju bilo na nivou 85,5/100, a odnosi se na 16 zadarskih hotela
· 11 hostela u Zadru gosti su ocijenili na razini 85/100
· zadovoljstvo gostiju atrakcijama dobilo je ocjenu 94/100
· kvaliteta i usluge na plažama imaju ocjenu 87/100
· gosti su izuzetno zadovoljni hranom i uslugom u restoranima koju su ocijenili s visokih 90,5/100, temeljeno na 8542 recenzija
U sklopu projekta, Turistička zajednica grada Zadra objavila je Javni poziv u koji želi uključiti sve lokalne lokalne pružatelje usluga u Zadru (privatne iznajmljivače, ugostitelje, hotele, hostele, turističke agencije i kulturne ustanove) s ciljem razvoja destinacijskih proizvoda, mjerenja kvalitete usluge i proizvoda u destinaciji te poticanja na izvrsnost. Time će svaki dionik u svom segmentu poslovanja imati nove mogućnosti za podizanje kvalitete i privlačenje novih gostiju.
IQM Destination Zadar nudi besplatan individualni pristup i edukaciju za svakog dionika koji se želi osobno uključiti u projekt. Kroz ovu inicijativu, svi sudionici mogu vidjeti kako stoje u odnosu na tržišni prosjek na osnovu realnih parametara i relevantnih podataka, što im omogućava precizno planiranje daljnjeg razvoja i poboljšanja kvalitete svojih usluga.
Apsolutni prioritet i cilj Turističke zajednice grada Zadra je održavanje visoke kvalitete u svakom segmentu turističkog poslovanja, s namjerom postizanja najmanje destinacijske ocjene kvalitete od 89/100.
Sudjelovati u projektu možete ispunjavanjem pristupnice na poveznici: PRISTUPNICA – IQM Destination ZADAR
Naravno da je turizam i te kao važan za standard naših građana. O je potrošački lanac koji vuće mnoge grane gospodarstva, zapošljava ljude itd. Govoriti o nekim elitnim gostima je zapravo bajka. Toga nema. U svijetu postoji tek nekoliko elitnih destinacija (recimo, Monte Karlo), ali to nisu destinacije za miljarde običnih ljudi (mislim na one koji nisu miljunaši ni miljarderi), a koji imaju pravo uživati na godišnjem odmoru, npr. u Hrvatskoj. Što se tiče kvalitete gostiju, ista je situacija na cijelom Mediteranu. Nismo mi nikakav izuzetak. Kažu mi Talijani da je jug Italije na nekim mjestima doslovno ograđen ti dostupan samo miljunašima. Zato su došli u naš Zaton u kojem su i te kako zadovoljni.
Špa, Fra, Ita, Port…sve zemlje s razvijenim turizmom, ali ni jednoj turizam ne čini 1/5 BDP-a.
Dosadni ste više. Ko to ne živi od turizma u Zadru? Di oni ljudi koji primarno zarade od turizma preko npr iznajmljivanja, restorana…. troše svoju lovu. Tu u Zadru. I to kod onih što ne zarađuju primarno od turizma. Di se šišaju, di kupuju spizu, di dici plaćaju sport???? Da ovi prvi nemaju novaca, ne bi ni ovi drugi imali. Kraj priče…. što mi to proizvodimo da možemo prodati u svit? Ništa.
Domorodačko stanovništvo u destinaciji ne pita se ništa.
Ka i u svim kolonijama, domorodci su niža kasta i mogu samo biti posluga kolonizatorima ili se maknuti ća da ne smetaju.
Točno to. Katastarskim rječnikom – 1/1.
Ali većina živi u nekoj zabludi. Dvi dobre sezone nekog jačeg COVID-a ili slično, pa bi se vidilo di smo i što smo.
Turizam je bezveze totalno. Buka, zagađenje svih vrsta, gužve… Totalni besmisao. Sano se pojedinci bogate dok većina ispašta. Blažena zima i onaj mir. Naravno, dok i ono malo mira ne pokvare sa raznim, glupim, blagdanima. Turizam bi bio ok da je elitni za jako bogate goste i ona druga vrsta gostiju koja će doći roniti, planinariti i slično. Ovi što jedva skupe za gorivo i komad pice i glavinjaju okolo su…,a ne znam što reći. Nemam ništa protiv nikoga, ali ovo je zapravo jadno.
a baš, kad ih vidin u onoj plastičnoj robi odma na hdz pomislim
…a da, ne znam da li se ti turisti zahebavaju kad se tako odjenu, da li su putnici kroz vrijeme, što li?…oklen to sve doplazi …
Kad smo kod grada, Turistička zajednica bi se konačno trebala pozabaviti situacijom na terenu. Npr. založiti se za zabranu prešutno dozvoljenog kupanja od kamene kuće pa prema orguljama i dalje do Istarske obale. Jer svi svi misle da je tamo javna plaža, a nije. Problem su naši (iz Zadra , ali i unutrašnjosti, svi oko 14 do 16 godina ) koji su svakodnevno uveli trend skakanja bombi uz rivu, uz same turiste, koji tamo sjede uživajući u pogledu na kanal i zalazak Sunca. A to rade namjerno.Turisti se ljutito dižu, jer su poprskani, a riva mokra, pa više tamo ne mogu sjediti. Kupanje je tamo dozvoljeno još od 2005. u vrijeme tadašnjeg gradonačelnika Živka Kolega i ekipe. Ako Turistička zajednica promovira Morske orgulje, Pozdrav Suncu i zalazak sunca kao zadarske atrakcije, onda ih treba zažtititi. A ne dozvoliti anarhiju. Tko se želi kupati neka ide na plaže (ili niže prema mulu). Treba postaviti table i uvesti kontrole, a TZ prestati turistima govoriti da je tamo javna plaža.
meni je isto draže viditi našu dicu da se kupaju na rivi od turista zbog čijeg pogleda na zalazak bi trebalo zabraniti kupanje
Neka skaču i štrapaju turiste.
Da mogu uze bi manigu i sve potaraca u more, i turiste i one štandere i ekipu iz TZ
Zanima me dal se kupaju na Marexa i rivi nakon one egzibicije kruzera od neki dan.
na marexu godinama cure govna iz puknute cijevi… niko to ne popravlja
jeben mater svakon ko i pomisli da bi Zadar ikad bija ka Slavonski Brod ili Sisak.
je da se ovi balkanski okupatori vec dugo trude svesti na balkansku kasabu, ali nece ici,.
Sisak je Sisak, Zadar je Zadar itd. Na sriću, pa je iz Zadra uklonjeno 99% industrije iz doba Yuge. Ali Zadar odavno nije onaj stari. Jednostavno nije. Ali vrime svoje čini i tako to ide. Za 50 godina će bit zanimljivo vidit što će biti.
…e , uklonjena šporka industrija, a doveden čisti turizam, pogotovo kruzeri i (crni) čarter
RH se okrenula masovnom turizmu. Zadar tu nije iznimka. Dovoljno je proći središtem bilo kojeg grada ili mjesta i svugdje ćete vidjeti istu sliku. Turisti šetaju polugoli, izgoreni od sunca, jedu pizzu, sladoled ili pekarske proizvode.
Uske gradske ulice su zakrčene stolovima i stolicama svakakvih ugostiteljskih objekata, dok se iz njihovih kuhinja širi nesnosan “miris” ulja , zadnji put mijenjano po otvorenju objekta. Smeće viri iza svakog kantuna , kante za otpad pretrpane, tko mari za ekologiju, plastični otpad miješa se sa domaćinskim. U tom koloritu mirisa svoj obol daju galebovi i vrane kojih se nakotilo ko’ nikad. Razvlače ostatke hrane od rive preko Kalelarge pa do najzabitijih ulica u varoši.Toliko ih ima da predstavljaju opasnost po ljude. Klima uređaji rade punom parom zagrijavajući ionako vruće ulice kojima se kondenzirana voda sliva uzduž i poprijeko. To je slika svakog turističkog grada u RH. Isto i u Italiji, Španjolskoj ili Grčkoj. Masovni turizam ima svoju cijenu!
Da Zadar nema turizam, bio bi… onako kao Slavonski Brod, Sisak… raspitajte se kako je tamo.
Tocno
A jesu li ih pitali da li su primjetili da Čistoća ne prazni kante za reciklabilni otpad?
I da grad smrdi. Opet smrdi u Jazinama, poluotok smrdi toliko da ti dođe rigati čim prodeš dvije ulice, …
Silna apartmanija spojena drito na šahte oborinskih voda, mini kruzeri koji ispuštaju fekalije na vezu itd. itd. Mora smrdit. Tako je od uvik, tako će i biti. Infrastruktura ne prati potrebe. Sve je podložno profitu i ničem drugom. Jadno.
Strategija TZ Zadra je organiziranje polukoncerata na bedemima i što više burger događanja.
U ovih 6-7 mjeseci još nismo ni vidjeli ni čuli nista o programu nove direktorice.
Nju možemo vidjeti na svim mogućim slikama i događanjima
Masovni turizam i loši gosti su nas potopili, a najgore tek dokazi
Može li jedna anketa koliko su zadrani zadovoljni turistima, što misle o TZ i na koji način bi najradije obračunali s obje invazivne vrste.
Bolje referendum imati ili ne imati turizam