Grad Zadar je poslao na Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja projekt rekonstrukcije dijela Obale kneza Trpimira u duljini od oko 530 metara u zoni budućeg hotela Maraska.
Naime, Ministarstvo za sve zahvate koji obuhvaćaju nasipavanje morske obale mora procijeniti treba li za projekt izrada studije procjene utjecaja na okoliš. Odnosno, tek nakon što napravi ocjenu prihvatljivosti za područje ekološke mreže, projekt može ići dalje.
Kako se navodi u Zahtjevu, planiranom rekontrukcijom predviđeno je proširenje kolnika s obostranim nogostupom i biciklističkom stazom sa zapadne strane kolnika. Nadalje, izgradnja dva obalna zida ukupne duljine 304,5 m i školjera u duljini od oko 84,8 m te izgradnja dva parkirališta Gedno za uzdužno i drugo za okomito parkiranje sa ukupno 16 parkiranih mjesta.
![](https://www.057info.hr/wp-content/uploads/2024/05/stanje-na-sjevernom-dijelu-zahvata.jpg)
Planirana je izvedba slivnika i gravitacijskih kolektora za prikupljanje oborinskih voda s prometnica prije njihovog ispuštanja u more, ugradnja separatora ulja i masti, rekonstrukcija cjevovoda te izvedba dodatnog razvoda javne rasvjete.
Prilikom izgradnje obalnih zidova i školjera doći će do gubitka dna i obale površine oko 2 621,11 m2 .
Javnost može dostaviti mišljenje o utjecaju zahvata na okoliš u pisanom obliku na adresu Ministarstva do 21. lipnja.
Rekonstrukcija prometnica planira se kroz šest faza s početkom od Marine Zadar, a završnom fazom iza Marexa.
![](https://www.057info.hr/wp-content/uploads/2024/05/faze-projekta.jpg)
Uz zahtjev, Grad je kao nositelj zahvata, priložio Elaborat zaštite okoliša koji je izradio Zeleni servis iz Splita prema projektu zadarskog D&Z-a.
Zeleni servis je zaključio da se „tijekom izvođenja radova očekuje se privremen utjecaj na stanovništvo u vidu buke i vibracija uslijed kretanja i rada mehanizacije te povećana emisija čestica prašine u zrak. Tijekom izvođenja radova može se očekivati povremeni zastoj i usporeni promet zbog dovoza materijala i radne mehanizacije na obližnjim nerazvrstanim prometnicama. Navedeni utjecaji će biti lokalizirani i privremenog karaktera te se ne smatraju značajnima. Radove je potrebno izvoditi izvan turističke sezone, kada područje nije opterećeno turistima i većom cirkulacijom domicilnog stanovništva“.
Nadalje se navodi da će realizacija planiranog zahvata imati „sekundaran, pozitivan utjecaj na lokalno stanovništvo i druge korisnike u vidu poboljšanja sigurnosti prolaza za vozila i pješake. Također će se izgraditi biciklistička staza, nogostup i parkiralište te će se prostor hortikulturno urediti čime će se tijekom korištenja ostvariti pozitivan utjecaj na posjetitelje i stanovnike naselja Zadar“.