Nema krize u Čistoći niti najave obustave rada. Tvrtka normalno funkcionira, obavlja svoje svakodnevne zadatke a uskoro bi se trebale riješiti i povišice djelatnicima, koje je još jednom javno zatražio sindikat u ovoj gradskoj tvrtki. No one se ne mogu donijeti dok Gradsko vijeće ne osigura već pripremljenu odluku o povećanju cijene usluga, čime bi se onda stvorili i dodatni prihodi iz kojih bi se isplaćivale veće plaće.
– Najmanja plaća koju dobije radnik u Čistoći je od 800 do 850 eura, s putnim troškovima i toplim obrokom. Svjestan sam da su to male plaće, ali za dodatno povećanje potrebno je povisiti cijenu usluge, koja se nije povećavala od 2018 godine, a o tome odlučuje Gradsko vijeće. Mi smo i po ovim cijenama uspjeli povećati plaće tri puta u zadnjih godinu i pol dana, najprije svim djelatnicima 10 posto, zatim operativi 6 posto i zadnji put u kolovozu prošle godine 5 posto. Ispada da smo tako u godinu i pol dana uspjeli povećati plaće za 22 posto, a ovim već dogovorenim povećanjem ukupno će one biti veće 33 ili 34 posto, kaže direktor Čistoće John Ivan Krstičević.
Činjenica jest da je radnike za ove poslove uvijek bilo teško naći, budući da su radni uvjeti česti vrlo teški, bilo da se radi po kiši ili po ljetnim vrućinama. Unatoč tome do sada se nije moglo primijetiti veće poteškoće u zbrinjavanju otpada, niti u izgledu gradskog središta, koje turisti hvale zbog čistih površina.
– Znam da i mnogi ne shvaćaju koliko je to težak posao i da su to ljudi koji zaslužuju i 50 posto veće plaće, kada bi se imalo odakle platiti. Oni su uvijek prvi na terenu, bilo da se radi o elementarnim nepogodama, proslavama, ujutro kada dođete u grad on je već očišćen. Naši su troškovi u zadnje tri godine enormno porasli i ovakvo stanje je dugoročno neodrživo. Vjerujem da će vijećnici na kraju podržati taj prijedlog, ako ni zbog čeg onda zbog tih radnika koji su zaslužili da ih se više plati. Kolektivni ugovor je potpisan u listopadu i čim Gradsko vijeće izglasa povećanje cijena, sljedeći mjesec dobit će veće plaće, najavljuje Krstičević.
Vjeruje da nezadovoljstvo iskazuje manji broj djelatnika, dok je većina svjesna da se radi sve što je moguće za njihovu dobrobit te će dočekati i povećanje plaća.
– Čistoća košta – gorivo, kamioni, ljudi, ostali troškovi potrebni za rad. Bit će puno kalkulacija kada kamioni uskoro krenu prema Biljanima Donjim, puno truda da građani odvajaju što više otpada kako bismo ga što manje vozili u CGO. I s novim povećanjem Cijena Zadar će biti tek oko 40. mjesta među gradovima u Hrvatskoj, kaže Krstičević.
Veseli ga što unatoč svim poteškoćama i dalje ima interesa za radom u Čistoći. Na posljednji natječaj prijavilo se 16 kandidata, zaposlit će ih se 10, od čega trojica vozača. Uskoro će se natječaj ponoviti kako bi Čistoća spremna dočekala sezonu, ali i kako ne bi imala potrebe za uvozom radne snage.