Turistička zajednica Zadarske županije na svojim stranicama objavila je rezultate istraživanja tvrtke Ipsos, „Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije” koje se provodilo na punoljetnim stranim gostima u periodu od svibnja do konca listopada 2022. godine.
Cilj istraživanja bio je dobivanje uvida u ponašanje i motive dolaska stranih gostiju u Zadarsku županiju, a ovisno o periodu u kojem dolaze, zatim ovisno o sredstvu te na kojoj lokaciji odsjedaju. Ispitivani su i interesi za sadržajima te upoznatost gostiju s ponudom i sadržajem destinacija.
Istraživanje je obuhvatilo goste iz raznih europskih zemalja, koji su posjetili (pod)destinacije, odnosno srodna područja: Zadar-Sukošan-Bibinje, Biograd, Nin-Zaton, Pag, Starigrad-Jasenice-Obrovac, Sv. Filip Jakov-Pakoštane, Vir-Privlaka-Vrsi, Ražanac-Posedarje-Novigrad, Ugljan-Pašman, te Dugi otok. Anketirano je ukupno 1.785 gostiju, od čega 1.081 žena, različitog socio-ekonomskog statusa.
Glavni nalazi pokazuju kako je dvije trećine gostiju destinaciju posjetilo prvi put, a tu su boravili u prosjeku 8 dana. Polovina gostiju u Zadarsku je županiju stiglo automobilom, trećina zrakoplovom, dok su ostali stigli drugim prijevoznim sredstvima. Najčešće su boravili u privatnom smještaju, odnosno apartmanima.
Većina stranih gostiju je stigla u društvu partnera i obitelji, a temeljni motiv odabira destinacije je sunce i more, a nakon toga priroda te posjete gradovima. Anketirani strani gosti najviše su interesa pokazali za nacionalne parkove i pješčane plaže, a potom za lokalne specijalitete.
Utvrđeno je kako je gostima koji dolaze automobilima najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, a zanimaju ih ronjenje, posjete OPG-ovima i kušaonama te zabavnim i tematskim parkovima.
Najčešći motiv dolaska gostima koji pristižu zrakoplovom je posjeta gradovima i kultura, a njih zanimaju posebno nacionalni parkovi, kulturna baština i muzeji, te organizirani izleti i jedrenje. Očekivano, gostima koji dolaze autobusima najzanimljivije su posjete gradovima. Hotelskim gostima primarni su motivi wellness/spa/zdravstveni razlozi dok je gostima u kampu najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, prvenstveno biciklizam, kajaking i SUP na moru.
Promatrajući razdoblje dolaska, goste u predsezoni najviše zanimaju biciklističke rute, a u podsezoni kulturna baština i muzeji, te tvrđave i vidikovci. U razdoblju srpnja i kolovoza, goste najviše zanimaju biciklističke rute, kajaking i SUP na moru.
Cjelovito je istraživanje dostupno na mrežnim stranicama TZ Zadarske županije https://bit.ly/3plQw7B.
Direktorica TZ Zadarske županije Mihaela Kadija izjavila je kako su u TZ Zadarskoj iznimno zadovoljni što je istraživanje potvrdilo njihovo brendiranje regije, odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih uz destinacije u Zadarskoj županiji.
– Iako je veliki dio ispitanika prvi puta boravio u destinaciji, oni su nam ipak došli informirani i upoznati s ponudom, što u potpunosti opovrgava tvrdnje o “slučajnom turizmu”. Ovo korisno istraživanje daje nam dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja, odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i informacije o tome koje sadržaje treba dodatno predstaviti gostima, nadodala je Kadija.