Ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić pojasnio je kako je moguće da je turski koncesionar ZIPO za prvu godinu korištenja luke u Gaženicu platio varijabilnu naknadu od samo 214.283 kune. Iako je 2019. godina po mnogočemu bila rekordna, pa je promet u odnosu na 2014. godinu porastao za 340 posto, a Putnička luka Gaženica u 2019. godini proglašena najboljom svjetskom lukom za brodove na kružnim putovanjima, Zipo d.o.o. je ostvario prihod od lučkih naknada u međunarodnom linijskom pomorskom prometu blizu 600.000 kuna.
– Predmetna tvrtka je 2019. godine platila mali varijabilni dio jer se nakon upozorenja brodskih agenata i brodara kako cruiseri rade svoj troškovnik barem godinu dana prije samog dolaska u luku iz poslovnih razloga morala odreći naplate terminalskih naknada, kako se povećanjem ukupnih troškova koje plaća brod uvođenjem naknada za korištenje zgrade terminala ne bi izgubio dio cruising prometa. Godina 2020. je trebala biti prijelazna godina da se uhoda posao i pripremi za nadolazeće sezone, na što su i ukazivali svi parametri do pojave pandemije Covid-19. Koncesionar nije naplaćivao terminal fee, a najave za 2020. godinu su samo rasle te su prešle brojku od 200.000 putnika sa cruisera uz najavu još bolje 2021. godine, objasnio je Škifić županijskom viječniku Rudolfu Dvorskom, koji je zatražio pisani odgovor na prošloj sjednici Županijske skupštine.
Škifić je u dužem odgovoru pojasnio kako je Lučka uprava Zadar samo na račun lučkih pristojbi u 2019. godini cruise kompanijama naplatila 4,7 milijuna kuna, a osim njih izdaje posebno i koncesije na zahtjev za cijeli niz djelatnosti, poput koncesije za benzinsku crpku koju je ishodila tvrtka Crodux d.o.o., koncesije za izgradnju komercijalnog centra (Sarag d.o.o.), koncesiju za upravljanjem i održavanjem zgrade terminala (ZIPO d.o.o.), koncesiju za skladištenje i popravak ribarskih i ostalih plovila (Max Plastika d.o.o.), niza koncesija za turističke agencije i taksiste kao i drugih tvrtki koje se bave opskrbama brodova i prihvatu otpada sa istih. Sve koncesije su dane putem javnog natječaja.
– Po pitanju isplativosti koncesionara, tvrtke ZIPO, o poslovanju u Luci Gaženica te o budućim planovima koncesionara, s obzirom na velike gubitke u ovoj godini, možemo jedino odgovoriti da je se radi o poslovnim odlukama koncesionara. U ovom trenutku nemamo naznaka o mogućem povlačenju koncesionara. Napominjemo da je ZIPO samo jedan od koncesionara, te da se sa svim koncesionarima kontinuirano vode razgovori o njihovom poslovnom položaju koji je ove godine znatno narušen uslijed korona krize, istaknuo je Škifić.