Na Gradskom vijeću predstavljen je Prometni masterplan funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija, čija je svrha omogućavanje učinkovitog i održivog prometnog razvoja regije u skladu s europskim i nacionalnim strategijama i planovima. Kako je to uobičajeno u raspravama, nepodijeljenu podršku izrazili su mu vijećnici vladajuće većine, dok je oporba našla brojne mane, a posebno neusklađenost sa stvarnim stanjem.
– Ovo je lista lijepih želja, bilo bi bolje kada bismo imali plan koji je provediv. Način na koji Zadar postupa s prometnicama je potpuno suprotan od ovoga što usvajamo. Ističe se važnost željezničkog prometa, a kolodvor je zatvoren, rekao je Jure Zubčić (SDP).
Nezavisni vijećnik Kristijan Kovačević upozorio je kako je željeznički koridor još u vrijeme druga Tita ucrtan iznad Supernove. Iako je izvjesno da pruga tamo nikada neće doći, ljudi zbog njega ne mogu graditi i okrupnjavati terene.
– Kako ćemo riješiti prometne gužve u gradu? Ne treba velika pamet, Google daje upozorenja o tome da se čeka na novom semaforu na Putu Bokanjca, kod podvožnjaka u Arbanasima… Postoji li plan biciklističkih staza? Zašto ulice Nikole Tesle i Benka Benkovića nemaju biciklističke staze, moglo se cestu povući još jedan metar prema igralištu, pitao je Kovačević.
Dario Nakić (HDZ) pohvalio je planiranje obilaznice koja završava kod Dračevca te pitao hoće li se ona spojiti na četvertotračnu cestu u Gaženici ili će ostati “visjeti” u prostoru. Ante Kolega (HDZ) pohvalio je Masterplan, a izrazito bitnim drži analizu mogućih scenarija.
– Mislim da je vrlo bitna gradnja četverotračnih cesta, koja je započela još u devedesetim godinama prema Crnome, a zatim i Bibinjama, povezivanju autoceste s Gaženicom, do ove posljednje kod bolnice. Nikako ju ne bih nazvao “A je to” cestom, jer nam pomaže u ubrzavanju prometa, a eventualni nedostaci, ako postoje, s vremenom će se otklanjati. Nije suština u nedostacima nego u ubrzanju prometa, rekao je Kolega.
– Čisto sumnjam da četverotračna cesta s četiri sermafora ubrzava promet, odgovorila mu je Danijela Vukoša (SDP).
Pročelnik Darko Kasap zaključno je rekao kako se radi o dokumentu iz kojega će se projicirati sve promjene u prostornim planovima. Koridor željeznice kod Supernove ucrtan je u državnom planu, a dok je on tamo nije ga moguće skinuti u županijskom ili gradskom. Potvrdio je i kako postoje razmišljanja o izmještanju željezničkog kolodvora u Gaženicu, ali je to još u fazi planiranja.