Liberalizacija prijevoza putnika u cestovnom prometu umjesto očekivanog smanjenja cijena i kvalitetnije usluge, u Zadru je eskalirala u suprotnom smjeru – nastupila je sveopća “deračina” putnika, koji nakon početnog otrežnjenja i prvih ispostavljenih računa po novom cjeniku niti ne pomišljaju koristiti taksi usluge.
Za vožnju od kolodvora do grada, primjerice, pojedine taksi kuće naplaćuju 80 kuna, za još kilometar-dva cijena naraste na 100, a ako se nedajbože u gradu zateknete u noći i poželite angažirati taksista, on će vam isporučiti račun veći do 20 ili 30 posto. Ni Uber se ne pokazuje jeftinijim u takvim situacijama, jer po noćnoj tarifi vožnja od oko 5 kilometara zna koštati i do 150 kuna.
– Maksimalna cijena koju je grad svojedobno propisao bila je 45 kuna za prvih pet kilometara. Međutim, donošenjem Zakona o prijevozu u cestovnom prometu ta su ograničenja ukinuta, iako ona i dalje vrijede za sve one taksiste koji su dozvolu dobili po starom pravilniku. Ako su je ponovno zatražili i dobili suglasnost Ministarstva, ograničenja u visini cijene više nema. Može se dogoditi da neke kuće imaju dio automobila s novim dozvolama, a dio sa starima, pa da različito naplaćuju ovisno o automobilu kojim pružaju uslugu, kaže nam pročelnik Odjela za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka u Gradu Zadru Ivica Katić.
“Postoji više taxi prijevoznika koji nude svoje usluge u rasponu cijene od 19 kn do 45 kn za vožnju do 5 km. Najsigurnije je upitati za cijenu usluge prije ulaženja u taxi vozilo”, stoji u uputi turistima na stranicama TZ Zadra, koju će očito trebati žurno ažurirati, kao i popis tvrtki koje tu uslugu nude po istaknutoj cijeni.
Dio taksista zadržao je cijenu od 30 kuna za prvih pet kilometara, no zbog velikog interesa do njih je jako teško doći. Entuzijazam operatera naglo splasne kada ga upoznate s namjerom da se vozite unutar pet spomenutih kilometara, te se baš tada događa da nema slobodnih vozila.