ZADAR – Zbog opterećenosti Objedinjenog Hitnog bolničkog prijema (OHBP), Ravnateljstvo bolnice postiglo je dogovor s Domom zdravlja i Zavodom za hitnu medicinu o modelu kojim bi se rasteretila služba koju je dobar dio građana doživio kao priliku za obavljanje brzog mini sistematskog pregleda.
Sve tri županijske ustanove dogovorile su se o uvođenju dva tima – T1 Hitne pomoći za samo područje Grada Zadra koja će biti dežurna 24 sata. Na katu iznad Hitne organizira se turistička ambulanta koja će radnim danom biti dostupna od 7 do 22 sata, dok će vikendom i praznicima ta sezonska ambulanta biti u bolnici. Tamo su za tu namjenu spremne dvije ordinacije – jedna u prizemlju zgrade Kirurgije, a druga je pedijatrijska ambulanta u prizemlju zgrade Ginekologije.
Novu organizaciju pružanja zdravstvenih usluge hitnosti, odnosno vraćanja na staro, prije pokretenja OHPB, najavio je na konferenciji za novinare zamjenik ravnatelja dr. Edi Karuc.
Time se želi smanjiti neprimjeren pritisak na Hitni bolnički prijem kojeg najveći broj pacijenata zloupotrebljava. – Ta je služba namijenjena životno ugroženim pacijentima, koje je teško prepoznati kada mjesečno imate 4500 pacijenata a u ljetnim mjesecima i do 6 500 onih koji dugo čekaju i zbog toga verbalno a i fizički napadaju medicinsko osoblje. Dnevni rekord je 330 pacijenata koliko ih je prošlo kroz Objedinjeni hitni bolnički prijem, navela je Melanija Ražov Radas. Ona je od samog početka voditeljica OHBP.
Pacijenti su iz nekih razloga zaobišli dosadašnju Hitnu pomoć, odnosno Zavod za hitnu medicinu. Preskočili su i svoje liječnike obiteljske medicine koji bi trebali biti prvi kojima će se obratiti, dodala je voditeljica OHBP. Tek izvan njihovog radnog vremena, mogu se javiti drugim hitnim službama koje su im na raspolaganju prema danas predstavljenom modelu zdravstvenih usluga.