ZADAR – Kotaro Taro Arai je rođen na japanskoj najjužnijem otoku Kyushu. Bio je krepostan, bezbrižno, radikalan i zauvijek je poslan kući iz škole. U dobi od 15 godina, preselio se s obitelji u Ameriku gdje su 1987. otvorili skroman japanski restoran. Nakon 30 godina Taro, pod kojim je nadimkom poznat ovaj sushi majstor, vlasnik je devet restorana lanca Mikuni koji zapošljava 700 ljudi.
Lani je Taro od svoje zarade darovao milijun dolara potpore za liječenje karcinoma dojke Sutter Medical Center Sacramento. Uz humanitarno djelovanje u zajednici, on je pokrovitelji Mikuni golf ljetnog turnira, ali je i pisac knjige o ostvarenju američkog sna u japanskoj kuhinji.
Po pozivu vlasnika Kali tuna, stigao je na 3. Tuna, sushi&vine festival. Našli smo ga u Preku po preporuci iz Kali tuna, tvrtki koja je prije 20 godina počela s pionirskim uzgojem tuna.
Gospodine Taro, imate jako zanimljivu životnu i profesionalnu biografiju. Jeste li vi Japanac koji je ostvario američki san?
– O da, svakako jesam. Moja titula je CDO (Chief Dreaming Officer) . Tako da ću nastaviti sanjati na veliko jer je sanjanje besplatno. Da, živim američki san, ali nastaviti ću sanjati dalje.
Putovanje sushi majstora prvi put Vas dovodi u Europu. Kakav je Vaš prvi dojam i doživljaj Zadra i jednog hrvatskog otoka?
– Da, prvi put sam u Europi i Hrvatskoj. Ovo je zemlja sa velikom povijesti. Prekrasna je , a posebno su me oduševili ljudi koji su pristupačni i ljubazni.
Domaćin Vam je Kali tuna? Kako ste postali partneri?
– Upoznao sam gospodina Kambea u Japanu na nagovor zajedničkog prijatelja. Moje ime Taro u prijevodu znači prvi sin, a ime gospodina Kambea, Jiro, znači drugi sin. Jednostavno smo se morali upoznati. U prosincu smo se susreli i družili u SAD-u te sam tamo dobio poziv od gospodina. Kambea da dođem upoznati Kali tunu i Tuna, Sushi&Wine Festival. On je jako srdačan i imamo mnogo toga zajedničkog te smo postali jako dobri prijatelji. Radi ovog posjeta otkazao sam puno već dogovorenih događanja jer sam stvarno poželio doći ovdje! Ovo je velika stvar za mene jer za moje restorane nabavljamo raznu ribu sa svih krajeva svijeta te sam morao doći ovdje vidjeti kako se uzgaja tuna, da li se pravilno uzgaja ,kako se odnosi prema okolišu … Jučer sam bio na uzgajalištu Kali tune. Jako sam zadovoljan s načinom kako se ovdje uzgaja tuna.
Što možete s Vašim iskustvom reći o tuni s njihove farme?
– Brinu se jako dobro o svojim debelim tunama, kao da su sumo borci. Masne su, imaju predivnu boju i jako su ukusne. Već sam prenio svojim prijateljima i suradnicima iskustva sa uzgajališta i uvjeren sam da će ova tuna jako dobro proći na američkom tržištu.
Zbog čega bi se ToroCRO Maguro, brend Kali tune trebao svidjeti gostima u Vaših devet restorana?
– U zadnje je vrijeme Bluefin tunu jako teško nabaviti te ljudi smatraju da je to „high-end” sushi sastojak. Sad kada znam kako vi to ovdje radite, znam da će im se svidjeti. Meni se jako sviđa.
Možete li nam otkriti što je tajni recept vrhunskog sushi majstora?
– Nikad se ne može postati najveći sushi majstor jer taj put je beskonačan. Svaki dan neprestano treba učiti iznova i radi na sebi. U japanskom jeziku postoji riječ „Kaizen” što u prijevodu znači neprestano usavršavanje i promjena na bolje. Stoga smo naš deveti restoran nazvali „Kaizen” da nas podsjeti da neprestano moramo težiti boljem i nastaviti sanjati. Misija Mikuni restorana nije da budemo najbolji, već najdraži ljudima, Bogu i partnerima. Ne želim da ljudi dolaze u Mikuni restorane samo zbog hrane već zbog iskustva. Dosad je Mikuni lanac restorana sudjelovanjem u Brest cancer Navigator Program donirao oko milijun dolara, a za pomoć ljudima nakon potresa u Japanu prikupili smo 190 tisuća dolara.