Je li Grad Zadar nemoćan ili nesposoban u rješavanju problematike dostavnih vozila koja su Kalelargu pretvorile u prometnicu, pitanje je koje se nameće nakon najnovije rasprave na Gradskom vijeću.
SDP-ov vijećnik Erol Gaši, nakon podnevnog susreta s dva dostavna kombija, ironično je pitao gradonačelnika Božidara Kalmetu je li rješenje kružni tok na Forumu ili je bolje da se postave semafori.
– Vozi se u oba smjera, građani i turisti se sklanjaju. I sve to u pješačkoj zoni u jezgri grada. To je nedopustivo i vrijeme je da se tome stane na kraj.
Kalmeta je na Gašijevo traženje ponovio kada je dopušteno dostavnim vozilima ulaziti na Poluotok.
– Dostava je dopuštena od 6 do 7.30 te od 14 do 15, a na tržnici od 5 do 9 i 13 do 15 sati. Pojačali smo kontrolu i mislim da se situacija popravila. Pokušat ćemo sve, zamoliti i prometnu policiju da pomogne, rekao je gradonačelnik.
Ipak, stanje stvari se nije popravilo jer unatoč kaznama dostavna vozila i dalje dolaze u grad kada hoće. Najmanje su tu krivi vozači od kojih poslodavac očekuje da dostave robu. Ljudi čuvaju svoja radna mjesta. Poslodavci vjerojatno imaju računicu prema kojima je i dostava uz rizik kazne isplativa.
Rješenje je stoga promjena načina dostave po uzoru na druge gradove na obali.
Zadar je jedno od rijetkih mjesta na našoj strani Jadrana u kojem je dopušten ulazak kamionima u staru gradsku jezgru. Stoga ćemo ponoviti prijedlog kojeg smo iznijeli na ovu temu u jednom od naših tekstova još u srpnju 2013. godine.
Rezervirani parkirališni prostor i daljnja dostava manjim prijevoznim sredstvima, po mogućnosti tipiziranima, čini se dobrom idejom, ako ni za što drugo, ono za kakav takav početak rada na ovoj problematici za čije bi trajno rješenje svakako pomogla i iskustva ostalih gradova.