ZADAR – Bivši šef proizvodnje Mario Košta još je prošlog tjedna najavio odlazak s remonta broda Capricorna, zlatne koke Nauta Lamjane, u brodogradilište Viktor Lenac na čijem je čelu Zadranin Robert Škifić.
Stečajni upravitelj Alein Khan kazao je kako je brod otplovio za Lanac zbog podvodnih radova koji se u kaljskom škveru ne mogu obaviti. Khan vjeruje kako će se Capricorna vratiti za nekoliko mjeseci.
Nada se tome i Košta, s puno manje optimizma nego li Khan, jer zna koliko je bilo naprezanja drugih da se dobije taj veliki posao.
Nauta Lamjana ga je dobila prošle godine u pravo vrijeme i bio je kičma poslovanja škvera. Mjesečni boravak u Veloj Lamjani, vlasnik broda plaćao je, preko agencije 30 tisuća dolara.
Nekadašnji trajekt, kojeg američki milijarder, namjerava pretvoriti u najveću jahtu na svijetu, trebao je nakon turskog brodogradilišta, završiti u Anconu. No, na putu je Slovenac Dan Lenard, poznati brodski dizajner sa studijom u Veneciji, doznao kako je tamo štrajk i nema mjesta, te se, kao ovdašnji zet sjetio Nauta Lamjane. Nazvao je Ivu Baljkasa i s njim ugovorio posao koji nam je došao u pravo vrijeme, oživljavanja škvera, ispričao nam je Košta.
Još zanimljivija je priča samog broda, koji je bio na brzi jedan od četiri brza trajekta na relaciji Napulj – Sicilija. Ali kako je imao jake motore od 94 tisuće KS, s kojima se dostizala brzina od 40 NM, za vlasnika tog kao i tri još ista broda, bila je prevelika potrošnja goriva. Odlučeno je da se sva četiri broda prodaju u staro željezo. Međutim, za Capricorn je kupio javnosti nepoznat Amerikanac koji se bavio naftnim biznis i spreman je uložiti više stotina milijuna kako bi taj brod dug 152 metra postao najveći na svijetu.
On čeka koliko će iz jednog njemačkog brodogradilišta izaći najavljena najveća jahta na svijetu, da bi Capricorn produžio za onoliko koliko će taj brod postati najveća jahta na svijetu, doznali smo od Košte, diplomiranog inženjera brodogradnje.