ZADAR– Jučerašnje testiranje obalnih rampi u novoj luci Gaženica, koje je napravljeno uz pomoć trajekta Jadrolinije “SIS”, pokazalo je kako one nisu napravljene za sigurni ukrcaj i iskrcaj vozila.
Obalna rampa je predugačka i stvara se kut s pokretnom rampom na trajektu koji dovodi do udubine. Da će biti tehničkih problema, to su uvidjeli prilikom uplovljavanja u novo trajektno pristanište, tako su nam jučerašnje probno ticanje opisali pomorci s trajekta. Bez obzira na to što je SIS jedan od najstarijih trajekata, niti na jednom od novih pristaništa izgrađenih u zadarskom arhipelagu, nije bilo problema s rampom. Svi ostali uvjeti u novoj luci su vrhunski, ističu s tog trajekta.
– Ustanovljeno je kako je kod pristajanja obalna rampa niža od rampe na trajektu, rekao nam je Emil Bilić, ravnatelj Lučke uprave Zadar, koji je osobno s vozilo sudjelovao u probnom ukrcaju. Jučerašnja situacija je fotografirana u zajedničkom izvješću LUZ-a i Jadrolinije, koja bi krajem listopada trebala izmjestiti trajektni prometa prema zadarskim otocima u Gaženicu.
Ravnatelj LUZ vjeruje kako će se do tada riješiti tehnički problem s rampom i kako neće biti odgode najavljenog seljenja trajektnog prometa iz gradske luke.
Gaženica se prvenstvo gradila zbog izmještanja trajekata, pa je logično pitanje tko je odgovoran za taj tehnički problem.
Naravno, projektanti i nadzor, kojeg je ugovorio Institut građevinarstva Hrvatske. Autorstvo nove luke Gaženica potpisuje Marina projekt, zadarskog arhitekte Nikola Bašića, kojoj je s Rijeka projektom dobila 39 milijuna kuna za izradu projektne dokumentacije za novu luku.
– Oni su projektirali prema standardima Europske unije, za veće trajekte, pretpostavlja ravnatelj Bilić, jer on u doba kada su se izrađivali projektni zadaci nije bio u Lučkoj upravi.
U razgovorima oko rješenja tog problema, doznali smo kako su dvije mogućnosti adaptacija postojećih rampi, a za lokalni promet izgrađeno ih je šest, ili kupnja metalnih pontona koji bi omogućili nesmetan ukrcaj i iskrcaj svih vrsta vozila.
Kakvo će biti rješenje i tko će ga dodatno financirati, trebalo bi se znati za desetak dana, najavio nam je ravnatelj Lučke uprave u Zadru.