Udruga „Eko – Zadar” završila je s provedbom projekta Zeleni telefon za 2013. godinu kojeg je financirao Grad Zadar, UO za graditeljstvo i zaštitu okoliša, u iznosu od 24.400,00 kuna.
U sklopu projekta vodili smo evidenciju pristiglih prijava raspoređenih u 13 kategorija različitih okolišnih problema, te uočili da naše sugrađane opet najviše smetaju problemi koji se odnose na kategoriju RAZNO i OTPAD. Posebno su osjetljivi na divlje deponije kojih nažalost ima diljem, ne samo naše županije, već i cijele Hrvatske.
Ukupno je na Zeleni telefon u 2013. godini pristiglo 206 prijava, što je za 30 prijava više nego u 2012. godini. Brže i lakše smo rješavali one prijave koji se odnose na kategoriju RAZNO, a to su obično različiti savjeti iz ekološke poljoprivrede, uzgoja hrane ili pak ekološkog sjemenarstva. Nažalost ima i onih prijava koje su, i nakon opetovanih prijava, još uvijek u postupku rješavanja. To je obično slučaj onda kada se radi o velikim zagađivačima.
Napravili smo i analizu komunikacije između građana i Zelenog telefona posljednjih 12 mjeseci, te uočili da nam probleme u okolišu podjednako dojavljuju i muškarci i žene, te da se sve učestalije predstavljaju i ostavljaju svoje kontakt podatke za daljnju komunikaciju.
Tijekom trajanja projekta educirali smo građane o nadležnim institucijama kojima se osobno mogu obratiti u svrhu rješavanja pojedinih okolišnih problema i time povećali sudjelovanje javnosti (građana) u donošenju odluka.
S obzirom da se iz godine u godinu broj pristiglih prijava stalno povećava, zaključujemo da je projekt Zeleni telefon prepoznat među našim sugrađanima kao jedini servis na području Zadarske županije na koji se građani mogu obratiti s problemima u okolišu.
Pravo na očuvani i zdrav okoliš jedno je od naših temeljnih prava, a kvaliteta okoliša osnova je za razvoj naše zemlje.
Bolja informiranost, suradnja i povezanost s lokalnom upravom i institucijama, sve što pruža Zeleni telefon, doprinosi učinkovitoj zaštiti okoliša u gradu Zadru i Zadarskoj županiji, a samim tim i održivom razvoju.
I nakon završetka ovog projekta financiranog od Grada Zadra, Zeleni telefon nastavlja sa svojim radom, te će i nadalje pružati savjete i pomoć građanima kako bi lakše došli do rješenja i otklanjanja problema u okolišu.
Za prijave različitih ekoakcidenata i okolišnih problema bili smo našim sugrađanima dostupni 24 sata dnevno sve dane u tjednu, bilo da je to bilo putem jedinstvenog broja 072 123456, putem faksa, putem maila, online prijavama i prijavama na našem sve popularnijem FB profilu https://www.facebook.com/EkoZadar.