ZADAR– Zbog čega u 39 milijuna kuna, koliko je koštala izrada projektne dokumentacije nove luke Gaženica, Lučka uprava kao službeni investitor, nije tražila od Rijeka projekta i Marine projekt da projektiraju ribarsku luku.
To je pitanje na koje sadašnji ravnatelj Emil Bilić odgovara kako je izgrađen obalni zid buduće ribarske luke.
Ona bi se trebala posebno projektirati i financirati, a Lučka uprava, koja je bila nositelj ribarske luke u Lamjani, u slučaju Gaženice, ima posve drugačiji pristup.
.
Ribarska luka je na samom početku obuhvata novog lučkog područja Gaženice. Iako je to područje pod koncesijom Lučke uprave, ravnatelj Emil Bilić, nije želio potpisati izjavu o partnerstvu.
– Tražili smo to u travnju ove godine, kako bi nastavili projektiranje i pripremanje dokumentacije za EU fondove, budući da je taj projekt prihvaćen i kod Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, ali ravnatelj LU nije to želio potpisati, kazao nam je resorni županijski pročelnik Danijel Segarić.
Nakon što je Županija zajedno s Gradom izradila predinvesticijsku studiju za ribarsku luku, sada su, po riječima Segarića u pat poziciji, a rade tek što mogu.
Mogu skinuti predviđeni novac za izradu projekta, kao što je to slučaj u Županiji i u Gradu zadru. Resorni pročelnik Ivica Katić pojasnio je gradskim vijećnicima da se novac predviđen za projekt ribarske luke ne može iskoristiti jer nije postignut dogovor s Lučkom upravom.
Na naš upit je li Lučka uprava blokira taj projekt, ravnatelj Emil Bilić, uputio nas je na Županiju, koja je, kazao je, nositelj projekta.
– Mi ne tražimo od Lučke uprave da sudjeluje u financiranju već samo da nam bude partner jer su oni koncesionari područja buduće ribarske luke, zaključio je Segarić.
I zbog takvog nesuglasja Zadar koji slovi kao najveće ribarsko područje ostaje bez ribarske luke, koja bi se mogla izgraditi uz pomoć EU fondova, a do njih je dug put.
Ribari će i dalje sa svojim brodovima stvarati gužvu u gradskoj luci te će iskrcavati ribu na rivi i blokirati promet na Liburskoj obali. A od prije dvije godine ne mogu doći ni do gata ispred riblje tvornice Adria zbog projektne izvedbe nove luke Gaženica.