Umjesto da po hitnom postupku smjeni čovjeka koji je izazvao pomutnju u Državi i pokazuje da ne zna čime upravlja, te stvara negativnu atmosferu na račun same Vlade, glasnogovornica Vlade šalje demanti medija koji su objavili njegovu izjavu.
A ona glasi: U roku od dva mjeseca u privatizaci¬ju idu sve četiri pomorske luke (Rijeka, Ploče, Zadar, Šibenik), zatim Hrvatska lutrija, Croatia Airlines, Narodne novine, riječna luka Vukovar i Petrokemija – izjavio je u ponedjeljak za Globus predstojnik Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) i jedan od najbližih suradnika premijera Zorana Milanovića Mladen Pejnović.
Sam Pejnović nije se ogradio od svoje izjave niti je javnosti kazao da to nije istina, već je to danas, nakon Ministarstva pomorstva, prometa i veza, čiji bi gotovo cijeli resor Pejnović prodao i to u roku od dva mjeseca, uradila i Vlada RH.
A oni su to uradili na ovaj način:
Sukladno Zakonu o medijima, tražimo da objavite ISPRAVAK naslovne stranice i teksta objavljenog u tjedniku Globus, broj 1192. naslovnica: EKSKLUZIVNO Vladin plan privatizacije 28 velikih tvrtki: PRODAJE SE Lutrija, Pošta, ACI, Brijuni… te članak na stranicama od 16. do 19. pod naslovom „28 državnih tvrtki hitno traži kupca”.
Netočno je da Vlada RH planira u roku dva mjeseca privatizirati 28 velikih tvrtki, odnosno Hrvatsku lutriju, Hrvatsku poštu, četiri pomorske luke, riječnu luku Vukovar, kao i ostala navedena društva i tvrtke.
Hrvatska lutrija je strateško trgovačko društvo za koje se ne predviđa privatizacija, osim ako se propiše zakonom, dok su Hrvatska pošta i Narodne novine definirane kao društva od razvojnog značenja.
U Strategiji upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske za razdoblje od 2013. do 2017.g. izglasanoj u Hrvatskom saboru 14. lipnja 2013. naznačene su smjernice u upravljanju trgovačkim društvima u vlasništvu Republike Hrvatske, a društva u kojima država ima udjele razvrstana su po prvi puta u određene kategorije, ali društvo svrstano u neku kategoriju ne znači nužno i da će biti privatizirano, a posebno ne u roku dva mjeseca kako navodi Globus.
Kao što je javnosti poznato u tijeku je privatizacija Hrvatske poštanske banke i Croatia osiguranja, te pred završetkom je i prodaja 75 posto udjela HŽ Carga. Planirana je još djelomična privatizacija Croatia airlinesa, te dokapitalizacija Petrokemije, a srednjoročno se razmišlja o dokapitalizaciji ACI-ja i Jadroplova.
Kad govorimo o morskim, riječnim i zračnim lukama očekuje se raspisivanje natječaja za koncesionare koji bi gradili terminale (putničke, kontejnerske), a ne prodaja kako piše Globus. Primjerice, Luka Rijeka ide u natječaj za koncesioniranje gradnje kontejnerskog terminala Zagrebačke obale, kao što se na principu javno-privatnog partnerstva već upravlja Brajdicom.
Precizno:
– ZL Osijek – do kraja godine izrada marketinške studije, koja je temelj za raspis natječaja za koncesioniranje Zračne luke Osijek
– ZL Rijeka -priprema se natječaj za koncesioniranje Zračne luke Rijeka
– Luka Gaženica – raspis natječaja za putnički terminal (do kraja 6. mjeseca sljedeće godine)
– Luka Dubrovnik – raspis natječaja za putnički terminal
– Luka Rijeka – raspis natječaja za izgradnju terminala Zagrebačke obale u luci Rijeka
Kada je riječ o trgovačkim društvima u kojima država ima manje od 25% udjela ili dionica (koja nemaju veće razvojno značenje) za njih je u Strategiji u roku od dvije godine predviđeno restrukturiranje, izlazak na burzu i prodaja, darovanje i/ili formiranje fonda rizičnog kapitala. Kod društva koja su u vlasništvu Republike Hrvatske više od 25%, a manje od 50%, predviđaju se isti ciljevi i postupak u razdoblju od tri godine kao i formiranje dioničkog fonda.
Ispravak se odnosi na sve medije koji su prenijeli dijelove ili cijeli netočan članak Globusa.
S poštovanjem,
Ivana Grljak
glasnogovornica Vlade RH