Digitalni poligonalni portret Roberta De Nira kao legendarnog Travisa Bicklea iz kultnog američkog filma “Taksist”, koji je ilustrirao 24-godišnji zadarski vizualni umjetnik Filip Peraić, osvojio je Merit Award, najprestižniju nagradu svjetskog uredničkog natječaja za dizajn.
Bickle i njegova slavna rečenica “You talkin’ to me?”, koja je De Nira učinila svjetskom zvijezdom, našao se na naslovnici Open Skiesa, magazina Fly Emiratesa, koji se tiska u više od 85.000 primjeraka.
– Najpoznatiji britanski filmski kritičar Phillip French u magazinu je govorio upravo o Robertu De Niru. Tražili su da napravim dva digitalna poligonalna portreta, uključujući i naslovnicu. Inače, stalno istražujem nove načine izražavanja i pokušavam kombinirati znanje na polju dizajna s ilustracijom koja me iznimno zanima – govori 24-godišnji Zadranin koji je, osim za ovu najveću arapsku aviokompaniju, dosad radio s klijentima sa svih strana svijeta, od Australije, Bliskog istoka, Afrike, do SAD-a, no najčešće radi za tržište SAD-a i Velike Britanije.
– Najbolja strana ove profesije je što sam ne tražim posao. Klijenti se na webu susretnu s mojim portfoliom ili s mojim radom u printanom obliku i kontaktiraju me. Tako me kontaktirao i IBM i naša suradnja na Think Marketing projektu traje već godinu i pol kroz koje su nastale brojne ilustracije.
Imam sreću da su moje usluge tražile i kompanije Mercedes Benz, Fly Emirates, ESPN, WIRED časopis i drugi. Kroz takve suradnje stekne se i važno iskustvo iz realnog svijeta, o čemu se na fakultetu ne uči, stekneš preporuke važnijih kreativnih direktora, što otvara mnoga vrata – navodi ovaj magistar dizajna koji je prvi posao dobio još kao student dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.
– Kao dijete sam volio neprestano crtati, ni poslije se nisam prestao likovno izražavati. Dvojio sam između studiranja na Akademiji likovnih umjetnosti i Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Odlučio sam se za potonje i ovo ljeto magistrirao industrijski dizajn. Iako kriza i dalje traje, posla ima dovoljno i može se živjeti od ilustracije.
Hrvatska ima malo tržište i zasad surađujem isključivo sa stranim klijentima. U Hrvatskoj vizualna kultura nije dovoljno razvijena, izvan uskog kruga ljudi najčešće se ne vidi razlog zašto bi se plaćalo ilustratora ili dizajnera. Na naše usluge gleda se kao na trošak, a ne kao investiciju u poslovanje – ocjenjuje talentirani 24-godišnjak, koji uskoro planira otvoriti vlastiti multidisciplinarni kreativni studio.