ZADAR– Bivši predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave i sadašnji član Živko Kolega zazvao je na posljednjoj sjednici mogući utjecaj Njemačke razvojne banke da se preko njemačke vlade politički pritisne Milanovićeva i nastavi kreditna linija za projekt Gaženica.
Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Kolega je tako reagirao na tvrdnju SDP-ove vijećnice Ingrid Antičević Marinović kako će oni završiti projekt Gaženica, koji je još uvijek prvorazredna tema predizborne kampanje u Zadru.
Pa je u tom duhu Kolega poentirao SDP-ovoj vijećnici, podsjećajući kako su „oni” prekinuli Gaženicu dopisom ministra Hajdaša Dončića.
– Ministar je tražio da se zaustavi sadašnji projekt Gaženice, i to onaj dio koji je odnosi na kamatu od 0.9 posto, koju za kredit daje Njemačka razvojna banka. Gotovo da ga je mukte dala. A da se nađe koncesionar koji će graditi po postojećem projektu. Ne postoji koncesionar na svijetu koji će se na to javiti.
Nikoga ne interesira javni prostor: čekaonica za naše bodul, prostor za lučku upravu, kapetaniju, carinu. Njih može jedino zanimati onaj dio koji je za kruzer, pojasnio je Kolega.
Gradnja te putničke zgrade koja je uglavnom namijenjena potrebama kruzerskih kompanija stajala bi prema natječaju 50 milijuna eura. (Toliko iznose troškovi financiranja bazena i dvorane na Višnjiku. op.a).
Ali projekt Gaženice je 30 milijuna eura jeftiniji od onoga što su dale banke, ističe Kolega i upućeno tvrdi da bi tako bilo čak i po cijeni natječaja za izvođača radova, kojeg je trebalo poništit jer je prešao nabavnu cijenu.
Kolega, međutim, vidi njihove namjere i optužuje SDP-ove vijećnike: Zaustavit ćete ga tako da investiciju od 150 milijuna eura dovesti u kontejnere i kemijske WC-e.
Smijali su se ljudi iz Njemačke razvojne banke kada su to čuli, otkrio je Živko Kolega i kao pravi lobist Njemačke u kojoj je, kao što je poznato proveo dio radnog vijeka, izriče povijesno predviđanje:
Ja se nadam da je to i njihov projekt i da će itekako pritisnuti vašu vladu, kao što je Behtel pritisnuo kada se zaustavili gradnju auto-ceste, te da će Gaženica ići dalje ako međunarodne banke pritisnu sadašnju vladu da nastavi projekt.
Taj se projekt, po riječima Živka Kolege, zaustavlja i zbog PDV-a. – Imali smo zaostatak zbog plaćanja PDV-a i zbog bivše vlade, ali je plaćen. PDV ne bi smio biti problem, već je problem što ne žali da se Zadar razvija, ako se zaustavi luka, ustvrdio je Kolega pred gradskim vijećnicima Zadra.
Samo da ne bi Njemačka zbog Gaženice zaustavila Hrvatskoj ratifikaciju ugovora za ulazak u EU!