ZADAR– Međunarodni natječaj za izbor izvođača radova na putničkoj zgradi Nove luke Gaženica na koji su se javili španjolski OHL (Obrascón Huarte Lain) i austrijski Strabaga, još uvijek nije službeno poništen, a Lučka uprava u Zadru priprema novi natječaj.
Tim će se natječajem, shodno posljednjoj odluci Vladi oglasiti iskazivanje interesa potencijalnih koncesionara za dvije varijante. – Jedna je da oni izgrade zgradu po aktualnom projektu i valjanoj dozvoli, a druga da sami po svom projektu izgrade predviđeni terminal, kazao nam je Emil Bilić, novi ravnatelj Lučke uprave.
Podsjećamo ga da je u listopadu prošle godine objavljen poziv na iskazivanje interesa za koncesija za vođenje i upravljanje zgradom terminala. – Mi smo u kontaktu s kompanijama koje su uputile pismo interesa koje se na licu mjesta moraju upoznati s novom lukom, navodi ravnatelj Lučke uprave.
Za sada je to gradnja lučke infrastrukture na kojoj se po riječima Bilića uštedjelo 10 posto u odnosu na ugovorene stavke sa Strabagom koji je 2010. godine dobio taj posao za 92 milijuna eura i 28 mjeseci.
Obala i gatovi trebali bi biti gotovi u svibnju 2014. godine. Na osnovu toga je Ministarstvo pomorstva je donijelo odluku da se iduće ljeto trajektni promet izmjesti u Gaženicu. – Gradska luka je na rubu incidenta, ističe Bilić, navodeći kako su današnji trajektni tri, četiri puta veći u odnosu na brodove koji su činili gusti pomorski promet u zadarskoj luci. U gradskoj luci ostaju brzobrodske linije, ističe ravnatelj Lučke uprave.
Za trajektni promet kojem je namijenjen prvi gat nove luke pripremit će se manji projekt na osnovu kojeg će se izgraditi sadržaji potrebni za lokalni promet.
Jer, putnička zgrada za koju su potencijalni izvođači radova ponudili 50 milijuna eura (bez PDV-a od 25 posto), što je znatno više od procjene projektanta Nikole Bašića, namijenjena je kruzerskim kompanijama.
U jučerašnjoj Slobodnoj Dalmaciji taj je projekt proglašen jednim od novih „dalmatinskih Obrovaca”, dok političari i dalje tvrde kako je to kapitalni projekt razvoja Zadra koji će otvoriti „preko tisuću radnih mjesta”.
Takav ishod potvrdio nam je izvor blizak Europskoj razvojnoj banci, no što će se dogoditi biti će jasno tek nakon odluke uprava ovih banaka koje tek trebaju odgovoriti na hrvatski zahtjev za “promjenu modela finaciranja“, kako je navedeno u pitijskom priopćenju iz Ministarstva prometa.
Linić i Dončić očito su rekli kako je Hrvatskoj u sadašnjoj situaciji neprihvatljivo da se gradi preskupa upravna zgrada (po natječaju za 50, a realno za 35 milijuna eura), u kojoj bi osim tri putnička terminala trebale biti i sve prateće službe, od carine i policije do lučke uprave, a posebno je dio za kruzing. U ovakvoj novoj luci ne očekuje se puno novih radnih mjesta, ali se očekivalo da će novi sadržaj i nove mogućnosti zadarske luke otvoriti vrata za druge djelatnosti i indirektno zapošljavanje najmanje tisuću ljudi.
Začuđuje kako, po svemu sudeći, nije uopće razmatrana mogućnost da se dio tog povoljnog kredita namijenjenog za Gaženicu (kamata na taj kredit je proteklih mjeseci iznosila svega jedan posto) koristi za neke druge projekte, ako je već ovako projektirana zgrada preskupa. Nejasno je na koncu kako će iskorišteni dio kredita, a prve dvije faze će ukupno koštati oko 140 milijuna eura, vraćati ako se projekt ne dovrši.
ZADAR– Međunarodni natječaj za izbor izvođača radova na putničkoj zgradi Nove luke Gaženica na koji su se javili španjolski OHL (Obrascón Huarte Lain) i austrijski Strabaga, još uvijek nije službeno poništen, a Lučka uprava u Zadru priprema novi natječaj.
Tim će se natječajem, shodno posljednjoj odluci Vladi oglasiti iskazivanje interesa potencijalnih koncesionara za dvije varijante. – Jedna je da oni izgrade zgradu po aktualnom projektu i valjanoj dozvoli, a druga da sami po svom projektu izgrade predviđeni terminal, kazao nam je Emil Bilić, novi ravnatelj Lučke uprave.
Podsjećamo ga da je u listopadu prošle godine objavljen poziv na iskazivanje interesa za koncesija za vođenje i upravljanje zgradom terminala. – Mi smo u kontaktu s kompanijama koje su uputile pismo interesa koje se na licu mjesta moraju upoznati s novom lukom, navodi ravnatelj Lučke uprave.
Za sada je to gradnja lučke infrastrukture na kojoj se po riječima Bilića uštedjelo 10 posto u odnosu na ugovorene stavke sa Strabagom koji je 2010. godine dobio taj posao za 92 milijuna eura i 28 mjeseci.
Obala i gatovi trebali bi biti gotovi u svibnju 2014. godine. Na osnovu toga je Ministarstvo pomorstva je donijelo odluku da se iduće ljeto trajektni promet izmjesti u Gaženicu. – Gradska luka je na rubu incidenta, ističe Bilić, navodeći kako su današnji trajektni tri, četiri puta veći u odnosu na brodove koji su činili gusti pomorski promet u zadarskoj luci. U gradskoj luci ostaju brzobrodske linije, ističe ravnatelj Lučke uprave.
Za trajektni promet kojem je namijenjen prvi gat nove luke pripremit će se manji projekt na osnovu kojeg će se izgraditi sadržaji potrebni za lokalni promet.
Jer, putnička zgrada za koju su potencijalni izvođači radova ponudili 50 milijuna eura (bez PDV-a od 25 posto), što je znatno više od procjene projektanta Nikole Bašića, namijenjena je kruzerskim kompanijama.
U jučerašnjoj Slobodnoj Dalmaciji taj je projekt proglašen jednim od novih „dalmatinskih Obrovaca”, dok političari i dalje tvrde kako je to kapitalni projekt razvoja Zadra koji će otvoriti „preko tisuću radnih mjesta”.
Takav ishod potvrdio nam je izvor blizak Europskoj razvojnoj banci, no što će se dogoditi biti će jasno tek nakon odluke uprava ovih banaka koje tek trebaju odgovoriti na hrvatski zahtjev za “promjenu modela finaciranja“, kako je navedeno u pitijskom priopćenju iz Ministarstva prometa.
Linić i Dončić očito su rekli kako je Hrvatskoj u sadašnjoj situaciji neprihvatljivo da se gradi preskupa upravna zgrada (po natječaju za 50, a realno za 35 milijuna eura), u kojoj bi osim tri putnička terminala trebale biti i sve prateće službe, od carine i policije do lučke uprave, a posebno je dio za kruzing. U ovakvoj novoj luci ne očekuje se puno novih radnih mjesta, ali se očekivalo da će novi sadržaj i nove mogućnosti zadarske luke otvoriti vrata za druge djelatnosti i indirektno zapošljavanje najmanje tisuću ljudi.
Začuđuje kako, po svemu sudeći, nije uopće razmatrana mogućnost da se dio tog povoljnog kredita namijenjenog za Gaženicu (kamata na taj kredit je proteklih mjeseci iznosila svega jedan posto) koristi za neke druge projekte, ako je već ovako projektirana zgrada preskupa. Nejasno je na koncu kako će iskorišteni dio kredita, a prve dvije faze će ukupno koštati oko 140 milijuna eura, vraćati ako se projekt ne dovrši.