Njemačka državna regulatorska tvrtka za sigurnost zračnog prometa Deutsche Flugsicherung (DFS) istražuje navode o tome vara li Ryanair pri deklariranju težine pri polijetanju, ostvarujući na tome godišnje pretpostavljenih 42 milijuna funti, javlja portal Airport International.
DFS će, ustanovi li da je bilo nepravilnosti, pokrenuti zakonski postupak protiv Ryanaira.
Istražuje se tvrdnja da Ryanair pri deklariranju težine svojih B737-800 pri polijetanju lažno prikazuje težinu za, u prosjeku, osam tona manje po letu. Njemački dnevnik Die Welt je izračunao da se tako samo u Njemačkoj godišnje zakine zrakoplovna infrastruktura za 300.000 funti, tj. 42 milijuna funti na svim linijama u Europi.
Najveća dopuštena težina svakog Ryanairova aviona je 67 tona. Neki promatrači zračnog prometa postali su sumnjičavi prema Ryanairu pregledavajući liste MTOM-a (Maximum Take Off Mass) s deklariranim težinama, uspoređujući ih s težinama istih tih aviona u drugih prijevoznika, tvrdi magazin Cargo Forwarder.
To je zapažanje rezultiralo brojnim ad-hoc provjerama Ryanairovih aviona koji slijeću u njemačkim zračnim lukama ili odatle polijeću. Najviše ih je bilo na Ryanairovom važnom čvorištu u zračnoj luci Frankfurt/Hahn, a one su navodno potvrdile DFS-ove sumnje.
Ryanair je portalu Airport International odbio komentirati te navode, riječima predstavnika kompanije: “Ryanairova su pravila da se glasine ne komentiraju. Ryanairovi avioni tipa 737 operiraju u punoj sukladnosti s Boeingovim programom flex-weight, kako je certificirala i odobrila Irska uprava za zračni promet (IAA), a tako će biti i ubuduće. Ne želimo komentirati niti pojedinačne letove, a izbiju li neki problemi, rješavat ćemo ih izravno s Eurocontrolom.”