Ravnatelj zadarske Medicinske škole “Ante Kuzmanić” Davor Vidaković iznimno je zadovoljan prezentacijom novog predmeta koji se pod nazivom Građanski odgoj eksperimentalno od ove jedini uvodi u neke škole.
– Uvođenje Građanskog odgoja u odgojno-obrazovni proces je po meni zapravo jedan logičan slijed razvoja društvene zajednice u cjelini te ću ga ja podržati i prihvatiti. Iako kurikulum nije objelodanjen u cjelini već samo u formi cilja, zadaća, odnosno svega onoga što bi trebao ostvarivati, smatram da je to dobar potez za naše školstvo. Kada kurikulum u rujnu bude objelodanjen u cjelosti zasigurno će kao i sve ostalo na ovom našem području izazvati buru reakcija u određenim dijelovima društva. No, to je normalno, jer cilj svega novoga je postići da se o tome otvoreno raspravlja i izvode zaključci.
Kazao je i kako je kurikulumom razrađena i strategija edukacije nastavnika, a intencija je na tome da se predmet za početak uvede u šest odabranih škola s područja posebne državne skrbi, što bi se financiralo iz vanjskih fondova, dok će Ministarstvo znanosti i obrazovanja osigurati implementaciju programa u još šest dodatnih škola u Hrvatskoj, no koje će to biti za sada se još ne zna.
– Uvođenje Građanskog odgoja bitno će unaprijediti kvalitetu školovanja, ali i stvoriti pretpostavke za aktivno sudjelovanje učenika po završetku škole u građanskom društvu. Brojna istraživanja pokazuju kako su nam nove generacije vrlo često nezainteresirane za određena društvena zbivanja što dovodi do opasnosti prezentiranja krivih vrijednosti, zaključio je Vidaković.
Nacrt kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja nastao je u suradnji s nastavnicima i stručnjacima u ovom području iz znanstvenog, Vladinog i nevladinog sektora iz zemlje i svijeta.
– Nacrtom kurikuluma je predviđeno da se građanski odgoj i obrazovanje uvede u osnovne i srednje škole. U osnovnoj školi obrađivao bi se međupredmetno, izvannastavno, obvezno 35 sati godišnje kroz projekte škole i društvene zajednice, s time da u 7. i 8. razredu postoji mogućnost uvođenja izbornog predmeta. Nacrtom je planirano da u srednjim školama, u prvom i drugom razredu bude obvezni predmet 35 sati godišnje. Ujedno provodio bi se i međupredmetno, kroz projekte škole i društvene zajednice, isto 35 sati godišnje, naglasio je Vidaković dodajući kako će sposobnost adaptacije svega navedenog u složene odnose onih koji u cijelom eksperimentu sudjeluju, njihova tolerancija i susretljivost pokazati u kolikoj mjeri je sve navedeno zapravo dobra priča