Da su krađe brodova postale sve učestaliji oblik kriminala na Jadranu svjedoči novi slučaj u marini “Olive Island” na otoku Ugljanu odakle je pod još nerazjašnjenim okolnostima misteriozno nestala jedanaest metara duga jahta vrijedna oko 1.350.000 kuna.
Skupocjena jahta “Vihra”, koja plovi pod slovenskom zastavom, registrirana je na trgovačko društvo čiji je vlasnik 50-godišnji Slovenac, koji je krađu prijavio u utorak nakon što je doputovao iz Slovenije i vidio da mu na vezu nema broda.
Sve je prijavio policiji koja istražuje slučaj, a okolnosti pod kojima je s veza nestao jedanaest metara dug brod u marini “Olive Island” nisu htjeli komentirati.
Marina ima videonadzor i zaštitarsku službu / Cropix
– Čekamo da završi istraga, tako da zasad ne želimo davati službene izjave – kazala je Marija Dadić, marketinška menadžerica marine “Olive Island”, koja inače ima videonadzor i zaštitarsku službu.
U zadarskoj policiji, koja je podignula kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja, potvrdili su da je brod bio na zimskom vezu u marini “Olive Island” do 6. studenoga, kada je zadnji put viđen.
Zasad se samo pretpostavlja da je brod ukraden, a više će se znati nakon završetka istrage, kazali su u policiji gdje su potvrdili da se manje vrijedni ukradeni brodovi istu noć prevoze izvan teritorijalnih voda i najčešće završavaju u Crnoj gori, dok skupocjene jahte nastavljaju svoj put dalje po Mediteranu.
Mnogima se zauvijek izgubi trag, a znatan dio navodno završava i na tržištu Rusije u rukama novih bogataša. Najčešće se otkrivaju kada novi vlasnik radi osiguranja prijavi serijske brojeve motora.
Osim “čistih” krađa nakon kojih se jahta preproda, te “manevriranja” vlasnika zbog prijevare osiguravajućih kuća, česte su i takozvane namjerne krađe u čarteru kada posada unajmljene jahte uredno plati najam jahte, ostavi kauciju i nikada se više ne vrati.
Osim toga zabilježene su i krađe prijevarom poput one u srpnju 2009. godine kada su luksuznu jahtu “Katarina” dugačku 22 metra i vrijednu 1,2 milijuna eura zadarskoj tvrtki “Heinz nautika” ukrali Slovenac (40) i Austrijanac (51) koji su se djelatniku marine Dalmacija u Sukošanu lažno predstavili kao djelatnici leasing kuće i odvezli jahtu s veza.
Karol Schlloser, slovački financijer, cijelo je vrijeme govorio da mu je jahta ukradena, a i sam se našao na meti istrage oko nestanka 22-metarske ljepotice.
Nakon međusobnih kontakata koji su upućivali na to da su brodovi u Crnoj gori, s još jednim Slovencem kojemu je također ukraden brod otputovao je u Crnu Goru. Nakon dugog obilaska luka, svoje su brodove prepoznali na vezu u luci Zelenika gdje su ih fotografirali i snimili videokamerom.
Da su krađe brodova postale sve učestaliji oblik kriminala na Jadranu svjedoči novi slučaj u marini “Olive Island” na otoku Ugljanu odakle je pod još nerazjašnjenim okolnostima misteriozno nestala jedanaest metara duga jahta vrijedna oko 1.350.000 kuna.
Skupocjena jahta “Vihra”, koja plovi pod slovenskom zastavom, registrirana je na trgovačko društvo čiji je vlasnik 50-godišnji Slovenac, koji je krađu prijavio u utorak nakon što je doputovao iz Slovenije i vidio da mu na vezu nema broda.
Sve je prijavio policiji koja istražuje slučaj, a okolnosti pod kojima je s veza nestao jedanaest metara dug brod u marini “Olive Island” nisu htjeli komentirati.
Marina ima videonadzor i zaštitarsku službu / Cropix
– Čekamo da završi istraga, tako da zasad ne želimo davati službene izjave – kazala je Marija Dadić, marketinška menadžerica marine “Olive Island”, koja inače ima videonadzor i zaštitarsku službu.
U zadarskoj policiji, koja je podignula kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja, potvrdili su da je brod bio na zimskom vezu u marini “Olive Island” do 6. studenoga, kada je zadnji put viđen.
Zasad se samo pretpostavlja da je brod ukraden, a više će se znati nakon završetka istrage, kazali su u policiji gdje su potvrdili da se manje vrijedni ukradeni brodovi istu noć prevoze izvan teritorijalnih voda i najčešće završavaju u Crnoj gori, dok skupocjene jahte nastavljaju svoj put dalje po Mediteranu.
Mnogima se zauvijek izgubi trag, a znatan dio navodno završava i na tržištu Rusije u rukama novih bogataša. Najčešće se otkrivaju kada novi vlasnik radi osiguranja prijavi serijske brojeve motora.
Osim “čistih” krađa nakon kojih se jahta preproda, te “manevriranja” vlasnika zbog prijevare osiguravajućih kuća, česte su i takozvane namjerne krađe u čarteru kada posada unajmljene jahte uredno plati najam jahte, ostavi kauciju i nikada se više ne vrati.
Osim toga zabilježene su i krađe prijevarom poput one u srpnju 2009. godine kada su luksuznu jahtu “Katarina” dugačku 22 metra i vrijednu 1,2 milijuna eura zadarskoj tvrtki “Heinz nautika” ukrali Slovenac (40) i Austrijanac (51) koji su se djelatniku marine Dalmacija u Sukošanu lažno predstavili kao djelatnici leasing kuće i odvezli jahtu s veza.
Karol Schlloser, slovački financijer, cijelo je vrijeme govorio da mu je jahta ukradena, a i sam se našao na meti istrage oko nestanka 22-metarske ljepotice.
Nakon međusobnih kontakata koji su upućivali na to da su brodovi u Crnoj gori, s još jednim Slovencem kojemu je također ukraden brod otputovao je u Crnu Goru. Nakon dugog obilaska luka, svoje su brodove prepoznali na vezu u luci Zelenika gdje su ih fotografirali i snimili videokamerom.