Prijedlog Jadrolinije je da se međunarodna trajektna linija Zadar – Ancona, koja se već tradicionalno ukida 1. siječnja, bude ponovno uspostavljena 4. travnja 2012. godine.
– Odluka je katastrofalna i apsolutno neprihvatljiva za Zadar, mislimo i za Hrvatsku. Time se praktično najstarija trajektna linija između dviju obala na Jadranu svodi na – sezonsku, kazao nam je Dario Jurin, predsjednik Gospodarske komore Zadar.
Komora inače usuglašava, odnosno daje suglasnost na obalne linije u zemlji s prijevoznicima, odnosno na njihove vozne redove. Međutim, kada je u pitanju međunarodna pruga mišljenje Komore nema obvezujući značaj, ali su ga iz zadarske komore poslali.
– Organizirali smo i niz susreta s vodstvom Jadrolinije i pokušavali argumentima obrazložiti neprihvatljivost takvog prijedloga, od tradicije do razvojnih projekcija i svega ostalog. Nažalost, za sada nismo naišli na razumijevanje. Ipak ne želimo niti ćemo stati. Pokrenuli smo i inicijativu prema Anconi, tamošnjoj komori i lučkim vlastima s kojima u nizu projekata imamo dobre odnose i kontakte. Želja nam je, a ima naznaka da bi bila prihvaćena, da i tamošnje lučke vlasti snižavanjem dijela troškova doprinesu zadržavanju linije, objašnjava nam daljnje poteze Jurin. Konačno, tu je i mogućnost obraćanja Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture kojeg je preuzeo Zlatko Komadina, a u čijoj su nadležnosti ovi poslovi, kao i Jadrolinija kao javno poduzeće.
Dario Jurin i Denis Ikić, tajnik Komore, višestruko su uključeni u poslove Jadrolinije te nam govore da je argument nacionalnog brodara – gubitak. No, za njega nemaju niti precizne podatke, niti izračune niti odnos sezonskog i izvansezonskog poslovanja.
Kod trajektnih linija iznimno je važno pitanje kontinuiteta i stabilnosti. Ukoliko želite imati poslovne subjekte, mislimo prvenstveno na kamione odnosno RO-RO promet, onda morate jamčiti stabilnost, odnosno dnevno ili tjedno odvijanje prometa, inače ispadate iz igre.
Jurin napominje da, uz to što će inicirati razgovor s kolegama u Anconi oko sniženja troškova lučkih vlasti, će sugerirati barem povremeno održavanje linije u kakvom-takvom režimu, ali nikako ne mogu pristati na to da se ukine u potpunosti.