Cjenici i popusti ostaju sive zone u financiranju izbornih kampanja – zaključak je GONG-a i Transparency Internationala. Napredak u transparentnosti stranke su ostvarile, ali smatraju da zbog cjenika i popusta podaci nisu provjerljivi pa nije moguć kvalitetan nadzor financiranja izbornih kampanja. Vrijednost oglasnog prostora za prvu polovinu kampanje koji su političke stranke koristile je 26 milijuna kuna.
Ono što se može vidljivo pogledati u medijima, dakle, sekunda, minute, broj plakata u radijskom programu, u televizijskom programu na internetu itd.. dakle, to je nekakav odnos koji mi imamo u ovom trenutku, rekao je Nikola Kristić, predsjednik TIH-a.
Ako se ne radi o popustima ne bih htio vjerovati da je tu razliku u cijeni platila možda nekakva treća osoba ili nekakva tvrtka što se događalo 2005. na predsjedničkim izborima, primjerice, i onda to ne bi bilo dobro, ne bi bilo transparentno, dodao je Dragan Zelić izvršni direktor GONG-a.
Usporedba službenih podataka TIH-a i GONG-a sa prijevremenim izvješćima koje su objavile stranke – ukazuje na razlike u troškovima oglašavanja vodećih stranaka, odnosno HDZ-a i Kukuriku koalicije koje su najviše i potrošile. Kod ostalih nema značajnijih razlika.
Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavilo je prekjučer Privremeno izvješće o provedenom nadzoru financiranja izborne promidžbe. Temelji se na dobivenim podacima od 121 od ukupno 134 izborna sudionika. DIP nije zaprimio prethodna izvješća od 13 izbornih sudionika i to od dvije političke stranke (Hrvatska kršćanska demokratska unija – HKDU i Istarska socijaldemokratska nezavisna stranka – ISDNS) te 11 kandidata za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina.
DIP je zatražilo dodatnu dokumentaciju i očitovanje o mogućim povredama Zakona o financiranju u pogledu prekoračenja dopuštenog iznosa donacija fizičkih osoba od Neovisne liste dr. Stipislava Jadrijevića te Bloka umirovljenici zajedno – BUZ.
Nakon zaprimljenog očitovanja izbornih sudionika DIP je obavijestio mjerodavno Državno odvjetništvo o utvrđenim povredama Zakona o financiranju za sljedeće izborne sudionike: HKDU – nije otvorio poseban račun za financiranje izborne promidžbe; HSLS i HSS – prekoračenje dopuštenog iznosa donacije fizičke osobe M. H. političkoj stranci. HSLS je po primitku donacije uplatitelju odmah vratio prekoračeni iznos.