U prosjeku, hrvatski su maturanti na ovogodišnjoj državnoj maturi ostvarili bolji prosječni rezultat nego lani, kad se ovakva matura provodila prvi put.
Istovremeno je daleko manje odličnih rezultata, u mnogim predmetima pak više “jedinica” – pokazali su jučer predstavljeni rezultati državne mature u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Kako je kazao ravnatelj Centra, Goran Sirovatka, ispite iz obaveznih predmeta, u prosjeku, učenici su bolje rješavali, no lošije su ocjene ostvarene na izbornim predmetima.
Manje odlikaša
Općenito, sve je manje odlikaša, kao i negativno ocijenjivanih, pa se maturanti uglavnom “grupiraju” na sredini. Prijavljenih maturanata na ljetnom je roku bilo više od 34 tisuće, 19 ih je diskvalificirano zbog varanja na ispitu, dok je čak 6.949 učenika neopravdano s mature izostalo! Ukupno 9.079 ih je ocijenjeno negativnom ocjenom iz nekog od predmeta.
Prema podacima Centra, ove je godine na svim ispitima postotak rješenosti za prolaznu ocjenu podignut u odnosu na prošlu godinu, u prosjeku za 27 posto, broj učenika koji je završavao četverogodišnje školovanje bio je manji za oko 2.000 učenika u odnosu na generaciju 2009/2010., a na kraju četvrtog razreda više od 3.000 učenika zbog negativne ocjene nije imalo pravo pristupiti ispitima državne mature.
Kad su obavezni predmeti u pitanju, ove je godine u provjeri više razine hrvatskog jezika 0,42 posto učenika ocijenjeno negativnom ocjenom, za razliku od 0,23 posto prošle godine, no bilo je, zato, i više petica, 11,6 posto, u odnosu na pet posto prošle godine. Više jedinica, ali i manje petica, bilo je, pak, na testu iz osnovne razine hrvatskog jezika, jer je negativno ocijenjeno 1,13 posto maturanata, za razliku od 0,78 posto lani, dok je peticu ove godine dobilo tek 1,95 posto njih, u odnosu na 6,12 posto lani. “Dvojku” je, valja napomenuti, ove godine iz osnovnog hrvatskog dobilo čak 25,42 posto maturanata, za razliku od lanjskih 6,57 posto, dok je, recimo, “četvorkom” ocijenjeno tek 18,8 posto maturanata ove, u odnosu na gotovo 38 posto prošle godine. U provjeri više razine matematike bilo je više petica, ali i više jedinica.
Više jedinica
Kod maturanata koji su pak tijekom školovanja učili po osnovnom matematičkom programu, manje je pak jedinica, a više petica. Gledajući listu broja učenika koji su na ovogodišnjoj državnoj maturi ostvarili makismalan broj bodova iz ispitnih predmeta, matematika je jedini predmet iz kojeg su ostvareni značajniji rezultati. Naime, iz rijetkih, ostalih predmeta, bilo obaveznih ili izbornih, jako je mali broj učenika ostvario maksimalan broj bodova, primjerice, iz biologije tek jedan učenik u cijeloj Hrvatskoj, informatike dva, fizike četiri i tako redom, dok se najvišim brojem bodova iz više razine matematike može pohvaliti 20 učenika, a njih 63 iz osnovne matematike.
Na engleskom su jeziku, kao obaveznom predmetu, maturanti ove godine podbacili – tek je 8,22 odličnih iz provjere više razine jezika, naspram 21,2 posto lanjskih odlikaša, no zato je jedinica bilo više, 1,1 posto naspram 0,44 posto lani. Oni koji su polagali osnovnu razinu engleskog, zaradili su također više jedinica nego lani, i daleko manje petica – tek 7,13 posto nasuprot 28,12 posto lani. Zato je dvojki bilo više ove godine – 21,38 ove, naspram 6,18 posto lanjske mature. Podjednaki su rezultati ostvareni i iz izbornih predmeta, poput biologije, kemije, fizike i informatike, dok je triput više učenika ove godine “palo” i na psihologiji.