U organizaciji Obiteljskog centra Zadarske županije i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, područna služba Zadar danas je održan Okrugli stolu na temu „Vrednovanje i prepoznavanje volonterskog rada”.
Na Okruglom stolu sudjelovali su predstavnici Udruge socijalnih radnika Zadar, CZSS, Caritasa, Doma za starije osobe sv. Frane, Županijskog suda u Zadru, Ured za podršku svjedocima i žrtvama.
Ravnatelj Obiteljskog centara Zadarske županije, mr.sc. Dario Vučenović, naglasilo je kako je volontiranje jedan od značajnih elemenata socijalnog uključivanja i integracije pojedinaca u društvo. „Volontiranje doprinosi izgradnji boljeg društva jer stvara veze temeljene na povjerenju i solidarnosti. Volontiranje povećava društveni kapital i pojedincu pruža osjećaj zadovoljstva ukoliko je volontiranje kvalitetno organizirano”.
Višnja Perin, prof. psihologije, predstavnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, područne službe tematizirala je „Vrednovanje volonterskog rada”
„U svijetu je volonterski rad važan čimbenik na gotovo svim razinama življenja – od svakodnevice do promoviranja društveno važnih pozitivnih promjena. Također, rad volontera je izuzetno priznat, vrednovan i tražen, te je vrlo značajna i gotovo obavezna preporuka za daljnje školovanje i zapošljavanje. Volonteri danas igraju važnu ulogu u dobrobiti i napretku u industrijaliziranim zemljama; zemljama u razvoju te programima za humanitarnu pomoć, tehničku suradnju i promicanje ljudskih prava i demokracije. Zemlje zapadne i srednje Europe te sjeverne Amerike, razvile su mehanizme koji pridonose razvoju i širenju volonterstva pa su vrijednosti i pojam volonterstva ušli u redovni školski program, a škole postale organizatori volonterskoga rada za svoje učenike, njihove roditelje, ali i volontere iz zajednice koji doprinose kvaliteti školskog programa. Ustanove socijalne i zdravstvene korištenjem volonterskog rada su humanizirale svoje usluge. Velike svjetske kompanije razvijaju programe korporativnog volontiranja u sklopu kojih njihovi zaposlenici volontiraju za opće dobro. Institucije vlasti prepoznale su i aktivno sudjeluju u razvoju infrastrukture koja potiče volonterstvo”, navela je Perin.
Hrvatski zavod za zapošljavanje koristi volontiranja u programu za mlade-volontiranje pomaže da razviju ili dodatno usavrše određene vještine, steknu samopouzdanje kako bi postali spremni za tržište rada – povećava zapošljivosti.
Starije osobe kroz volontiranje uspijevaju ostati aktivne i te shodno tome mogu svoje znanje, iskustvo i talent prenijeti dalje.
Sudionici Okruglog stola složili su se kako volontersko djelovanje kreira prostor u kojem ljudi, bez obzira na nacionalnost, religiju, socioekonomski status i dob, mogu doprinijeti stvaranju pozitivnih promjena u društvu te kako je za kvalitetan rad volontera u Zadru potrebno dovršiti osnivanje Centra za volontiranje, pokrenutog od strane Udruge socijalnih radnika Zadar i podržanog od strane Zadarske županije i grada Zadra, kako bi Centar za volontiranje postao centralno mjesto za edukaciju i osposobljavanje volontera te organizator i posrednik volontiranja.
Ciljane skupine su osobe koje prema posebnom propisu trebaju položiti stručni ispit, odnosno obavezno imati odgovarajuće radno iskustvo, visoke stručne spreme, više stručne spreme (pravnici, liječnici, veterinari, stomatolozi, građevinari, arhitekti i dr; sve osobe koje u državnoj upravi moraju imati staž radi polaganja stručnog ispita), osobe srednje stručne spreme (medicinske sestre i sl.), odnosno osobe iz strukovnih škola koje polažu majstorski ispit uz uvjet da su: prijavljene u evidenciji nezaposlenih, sa završenim fakultetom, prvim stupnjem fakulteta ili višom školom, do 29 godina života, bez radnog iskustva, prijavljene u evidenciji nezaposlenih, sa završenom srednjom školom u trogodišnjem ili četverogodišnjem trajanju, do 25 godina života, bez radnog iskustva , prijavljene u evidenciji nezaposlenih, sa završenim fakultetom, prvim stupnjem fakulteta ili višom školom, do 29 godina života, s radnim iskustvom do 6 mjeseci, prijavljene u evidenciji nezaposlenih, sa završenom srednjom školom u trogodišnjem ili četverogodišnjem trajanju, do 25 godina života, s radnim iskustvom do 6 mjeseci