Zadarska Hitna medicinska pomoć u posljednje vrijeme ima problema s telefonskim pozivima građana koje primaju preko 112 broja. Naime, krajem siječnja odlučeno je da se svi pozivi prema Hitnoj pomoći upućuju na zajednički broj hitnosti 112.
– Odluku o zamjeni broja 94 brojem 112 dobili smo samo dva-tri dana prije početka njenog provođenja i moram reći da smo jako nezadovoljni ovim rješenjem. Naime, ako netko traži hitnu pomoć, onda bi trebali odmah dobiti operatera hitne pomoći, a ne nekog operatera koji nije kvalificiran kao djelatnik hitne pomoći. Ovo je zaista frustrirajuća situacija jer nitko nije pitao struku što misli o tome, rekao je Vlatko Grković, voditelj zadarske Hitne medicinske pomoći.
Dodao je da se bore da im se omogući da primaju pozive na broj 194, a ne da ih primaju preko 112 jer bi trebali imati direktan broj.
– Nije sporno postojanje broja 112 i mi nemamo ništa protiv toga, ali nama je potreban direktan broj kako bismo imali direktan kontakt s pozivateljima i kako bismo gubili što manje vremena, rekao je Grković, dodajući da su imali slučajeva kad ih pacijenti nisu mogli dobiti jer njihovi pozivi nisu bili preusmjereni na vrijeme. Srećom, kaže, da nije bilo ozbiljnijih slučajeva pa nije bilo ni ozbiljnijih posljedica.
Pored toga što pacijenti ne razgovaraju s osobljem Hitne medicinske pomoći već s operaterima, Grkovića muči i situacija da operateri nakon preusmjeravanja poziva mogu slušati razgovor između pacijenta i liječnika.
– Operateri broja 112 mogu ostati na konferencijskoj vezi i prisluškivati razgovore pacijenata i liječnika, čime se krši pravo pacijenata na privatnost. Ministar zdravstva je rekao da se pozivi sa 112 direktno i bez pitanja prosljeđuju na 194, ali operateri 112 znaju propitkivati pacijente, rekao je Grković.
Dodao je da se do problema dolazi i kad Hitna pomoć želi uzvratiti poziv pacijentima, ali nema njihov broj već broj 112. U tim slučajevima moraju zvati 112, koji ih potom preusmjeravaju na pozivatelja, čime se gubi vrijeme koje u intervencijama može biti itekako dragocjeno.
Direktni brojevi 193 i 192
Zbog svega ovoga zadarska Hitna lobirat će kod nadležnih službi da se uvede direktan broj 194.
– Nama je prijetilo oduzimanje 93 broja, ali mi se nismo dali i sad imamo direktan broj 193 na kojem rade stručni i educirani ljudi s višegodišnjim iskustvom u intervencijama i u organiziranju intervencija. To je broj našeg operativnog centra iz kojeg se zna voditi i po nekoliko intervencija istovremeno. Naime, intervencija započinje od poziva i zato je ključno da na primanju poziva rade iskusni, stručni ljudi koji mogu pozivatelja uputiti kako da se ponaša, mogu ga smiriti, dati mu savjet što da učini, gdje i kako da se skloni i što raditi dok kolege dođu, rekao je Šoša i dodao da je broj 112 samo otežavao i usporavao posao. Rekao je da vatrogasci ponekad moraju cijelo vrijeme biti u kontaktu s pozivateljem ili ga moraju nazvati, a ako bi pozivi išli preko 112 broja, onda bi se vrijeme intervencije samo odužilo.
I zadarska policija ima direktan broj 192 na koji građani mogu zvati.
– Građani mogu zvati na direktan broj 192, ali isto tako možemo primati i pozive preko 112. Naime, ako se radi o nekom isključivo ‘policijskom’ poslu, onda zovu nas, ali ako se radi o, na primjer, prometnoj nesreći, onda građani mogu nazvati i broj 112 koji potom obavještava i koordinira nas, hitnu pomoć i vatrogasce, rekao je Elis Žodan, glasnogovornik PU zadarske.
Zadarska Hitna medicinska pomoć u posljednje vrijeme ima problema s telefonskim pozivima građana koje primaju preko 112 broja. Naime, krajem siječnja odlučeno je da se svi pozivi prema Hitnoj pomoći upućuju na zajednički broj hitnosti 112.
– Odluku o zamjeni broja 94 brojem 112 dobili smo samo dva-tri dana prije početka njenog provođenja i moram reći da smo jako nezadovoljni ovim rješenjem. Naime, ako netko traži hitnu pomoć, onda bi trebali odmah dobiti operatera hitne pomoći, a ne nekog operatera koji nije kvalificiran kao djelatnik hitne pomoći. Ovo je zaista frustrirajuća situacija jer nitko nije pitao struku što misli o tome, rekao je Vlatko Grković, voditelj zadarske Hitne medicinske pomoći.
Dodao je da se bore da im se omogući da primaju pozive na broj 194, a ne da ih primaju preko 112 jer bi trebali imati direktan broj.
– Nije sporno postojanje broja 112 i mi nemamo ništa protiv toga, ali nama je potreban direktan broj kako bismo imali direktan kontakt s pozivateljima i kako bismo gubili što manje vremena, rekao je Grković, dodajući da su imali slučajeva kad ih pacijenti nisu mogli dobiti jer njihovi pozivi nisu bili preusmjereni na vrijeme. Srećom, kaže, da nije bilo ozbiljnijih slučajeva pa nije bilo ni ozbiljnijih posljedica.
Pored toga što pacijenti ne razgovaraju s osobljem Hitne medicinske pomoći već s operaterima, Grkovića muči i situacija da operateri nakon preusmjeravanja poziva mogu slušati razgovor između pacijenta i liječnika.
– Operateri broja 112 mogu ostati na konferencijskoj vezi i prisluškivati razgovore pacijenata i liječnika, čime se krši pravo pacijenata na privatnost. Ministar zdravstva je rekao da se pozivi sa 112 direktno i bez pitanja prosljeđuju na 194, ali operateri 112 znaju propitkivati pacijente, rekao je Grković.
Dodao je da se do problema dolazi i kad Hitna pomoć želi uzvratiti poziv pacijentima, ali nema njihov broj već broj 112. U tim slučajevima moraju zvati 112, koji ih potom preusmjeravaju na pozivatelja, čime se gubi vrijeme koje u intervencijama može biti itekako dragocjeno.
Direktni brojevi 193 i 192
Zbog svega ovoga zadarska Hitna lobirat će kod nadležnih službi da se uvede direktan broj 194.
– Nama je prijetilo oduzimanje 93 broja, ali mi se nismo dali i sad imamo direktan broj 193 na kojem rade stručni i educirani ljudi s višegodišnjim iskustvom u intervencijama i u organiziranju intervencija. To je broj našeg operativnog centra iz kojeg se zna voditi i po nekoliko intervencija istovremeno. Naime, intervencija započinje od poziva i zato je ključno da na primanju poziva rade iskusni, stručni ljudi koji mogu pozivatelja uputiti kako da se ponaša, mogu ga smiriti, dati mu savjet što da učini, gdje i kako da se skloni i što raditi dok kolege dođu, rekao je Šoša i dodao da je broj 112 samo otežavao i usporavao posao. Rekao je da vatrogasci ponekad moraju cijelo vrijeme biti u kontaktu s pozivateljem ili ga moraju nazvati, a ako bi pozivi išli preko 112 broja, onda bi se vrijeme intervencije samo odužilo.
I zadarska policija ima direktan broj 192 na koji građani mogu zvati.
– Građani mogu zvati na direktan broj 192, ali isto tako možemo primati i pozive preko 112. Naime, ako se radi o nekom isključivo ‘policijskom’ poslu, onda zovu nas, ali ako se radi o, na primjer, prometnoj nesreći, onda građani mogu nazvati i broj 112 koji potom obavještava i koordinira nas, hitnu pomoć i vatrogasce, rekao je Elis Žodan, glasnogovornik PU zadarske.