Danas je u prostorijama Zbora liječnika Zadar održano predstavljanje projekta ‘Savjetovanje korisnika zdravstvenih usluga’. Hrvatska Udruga za promicanje prava pacijenata je glavni voditelj projekta koji je izrađen i koji će se provesti u partnerstvu s udrugama za zaštitu potrošača, a među njima je i ‘Zadarski potrošač’.
Cilj projekta, koji će se provoditi tijekom 2011. godine, je informirati i educirati udruge potrošača o sadržaju i zaštiti prava pacijenata, te omogućiti bolju informiranost korisnika koji im se obraćaju tražeći savjete o pravima korisnika zdravstvenih usluga.
U istom prostoru u večernjim satima održana je tribina na kojoj je bilo riječi o Europskoj povelji o pravima pacijenata. Predsjednica Hrvatske udruge za prava pacijenata Dr. Đula Rušinović Sunara rekla je kako je zapravo najveći problem pacijenata u Hrvatskoj što se ne mogu ili još gore ne žele žaliti ako su na bilo koji način zakinuti. Svijest je takva da pacijenti “šute i trpe” i najčešće, ako su i zakinuti, ništa ne poduzimaju.
Drugi je problem što će u budućnosti za bilo kakve pritužbe vrlo značajan biti pravosudni sustav, jer u situaciji kakva je sada, stječe se dojam da nitko nikome ne odgovara ni za što.
Pacijenti koji se obraćaju Udruzi za prava pacijenata gotovo uvijek se žale na nedovoljnu ili nekvalitetnu informiranost. Također je problem što nije zaživio sustav u kojem se zna tko se kome žali i kako priča završava. Ovako ispada da se sve odvija kao jedna velika improvizacija.
Na tribini se moglo čuti kako su u Europi iskustva takva da je puno manje toga “javno zdravstvo” nego što je to slučaj u Hrvatskoj, te se u Europi više toga plaća.
Ono što će u Hrvatskoj uskoro postati obveza je objava svih statistika na mrežnim stranicama bolnica. Tako bi pacijenti imali uvida u sve zdravstvene radnike i njihov rad. Na istom mjestu moći će se pregledati stopa smrtnosti pa će se primjerice pacijent moći odlučiti za bolnicu, koja kod određenih zahvata ima manju stopu smrtnosti u odnosu na neku drugu.
U Europi se poštuju odredbe Europske povelje o pravima pacijenata, u kojoj među ostalim stoji da pacijent ima pravo na izbjegavanje patnje i nepotrebne boli. Također se vodi računa o pravu na privatnost pacijenta, što kod nas ni samim pacijentima još uvijek i nije tako važno.