Matematičko društvo Zadar pokrenulo je matematičku radionicu za djecu koja su zainteresirana za matematiku, koju matematika intrigira i koja žele upoznati različite aspekte matematike. Trenutačno na radionici imaju dvije skupine djece – od prvog do četvrtog te od petog do osmog razreda osnovne škole, a kako postoji interes i učenika srednje škole, uskoro planiraju osnovati grupu i za njih. U grupama je desetak djece, a kako su nedavno započeli s radom, svako malo im se javi neko novo dijete zainteresirano za sudjelovanje. Radionice se održavaju u prostorijama sveučilišnog kampusa svake subotu u 10 sati.
– Na radionice može doći bilo tko tko je zainteresiran za dodatni rad s matematikom, a unutar tih skupina odvojit ćemo djecu koja su posebno nadarena za matematiku i s njima ćemo raditi zadatke koji su primjereni njihovim sposobnostima. Cilj ovih radionica je povećati interes djece i pokazati im različite aspekte primjene matematike. Dakle, ne samo u rješavanju problemskih zadataka i zadataka koji se javljaju u nastavi, nego općenito vidjeti različite aspekte čemu smjera i novi nacionalni kurikulum. Razvijati matematičku pismenost kroz različite aspekte i pristupe nastavi matematike, to nam je glavni cilj, rekla je Maja Cindrić, predsjednica Matematičkog društva Zadar. Dodala je da će, na primjer, pred Božić raditi s razvijanjem prostornog zora u matematici. Radit će različite ukrase za Božić od pravilnih geometrijskih tijela koje će lijepiti jedne na druge i dobit će različite geometrijske ukrase. Ovo je primijenjeno za djecu u osnovnoj školi.
– Na radionici uglavnom sudjeluju djeca koja bolje razumiju matematiku i koja su sudjelovala u dodatnoj nastavi iz matematike, dakle, svakako ih je privukao već postojeći interes za matematiku. Ali ove radionice nisu namijenjene dopuni nastave iz matematike u smislu da ako neko dijete ima teškoća dođe do nas. Naravno, mi bismo voljeli da imamo priliku i mogućnost tako nešto organizirati, ali se bojimo jednog efekta – efekta instrukcija, za koje mislim da su dvosjekli mač, rekla je Cindrić, dodajući da je dobro ponekad djeci pomoći, ali djeca se često jako oslanjaju na te instrukcije i zanemaruju nastavu matematike te se stvara začarani krug. Djeca se opuste na nastavi i sama se ne pokušavaju suočiti s problemom, jer računaju da će im netko na instrukcijama to na brzinu servirati i pripremiti ih za ispit, objasnila je Cindrić.
Na radionicama su do sada radili logičke zadatke kojima su djeca bila oduševljena jer, kako je Cindrić rekla, takva djeca vole “mozgati”, razmišljati. Planiraju raditi još takvih radionica, ali i raditi na računalima. Najistaknutije male matematičare planiraju na proljeće voditi na festival matematike.
Matematičko društvo Zadar osim radionica za djecu, planiralo je pokrenuti i radionice koje su bile namijenjene početnicima i osobama koje rade na mjestu nastavnika matematike s neodgovarajućom stručnom spremom. Njima su željeli pomoći sa savjetima i predavanjima u okviru metodike nastave matematike s jednim aspektom suvremenog pogleda na nastavu matematike.
– Na početku su nam se javile tri osobe, od kojih su dvije odustale zbog privatnih razloga, a za jednu osobu nismo to mogli organizirati, ali smo joj rekli da nas u svakom trenutku može nazvati i pitati za savjet ili pomoć, međutim, nije zvala. Radionice su bile zamišljene od dva sata predavanja tjedno iz metodike matematike i tri sata radionica u malim skupinama do četiri osobe s mentorom iz matematike, gdje bi radili na konkretnim sadržajima nastave za taj tjedan. Osim predavanja bili smo spremni polaznicima pružiti svoju podršku i pomoć u bilo koje doba dana ili tjedna. Ipak, nismo imali interesa i zaista ne znam zašto je to tako jer mnogo osoba s neodgovarajućom stručnom spremom radi na mjestu nastavnika matematike. Radionice bi trajale kroz cijelu školsku godinu, tjedno pet sati, što bi za cijelu godinu iznosilo oko 3.000 kuna. Ipak, polaznici nisu morali ići na radionice cijelu godinu već onoliko koliko bi im bilo potrebno. Je li ovo plaćanje odbilo ljude od prijavljivanja ili nešto drugo, ne znam, rekla je Maja Cindrić i istaknula da je obavijest o pokretanju radionice poslala u sve škole Zadarske i Šibensko-kninske županije, ali odaziva nije bilo. Dodala je da joj je vrlo žao što se na ove radionice nije javilo više zainteresiranih.