Legendarni brod-dizalica Veli Jože završio je svoj radni staž dulji od 50 godina i sljedećeg će tjedna biti izrezan u Remontnome brodogradilištu u Šibeniku. Vlasnik broda, Brodospas, procijenio je kako više nema perspektivu. S njega su već poskidani svi pokretni dijelovi. Procjena je kako će od njega ostati oko 600 tona željeza, rekla je za Hinu voditeljica marketinga Nautičkog centra Prgin (NCP) – Remontnog brodogradilišta iz Šibenika Laura Visković.
‘Joža’ je uistinu legendarni brod, odslužio je svoje na svim svjetskim morima, učinio je doista mnogo u pomorskoj povijesti Hrvatske. Veli Jože izgrađen je u Rotterdamu davne 1949. godine i jedan je od najpoznatijih hrvatskih brodova u novijoj pomorskoj povijesti, a sudjelovao je u mnogim hidrograđevinskim akcijama u Hrvatskoj i svijetu, podsjetila je Visković.
Tijekom duge pomorske “karijere” taj je veteran dobio zavidne ocjene: bio je jedan od brodova koji su raščišćavali Sueski kanal od brodskih olupina nakon bitaka u Drugome svjetskom ratu, izgradio je gotovo sve jadranske mostove i sudjelovao je u gradnji većine naftnih i plinskih platformi na Mediteranu.
Pod kišom granata njegova je posada u Domovinskom ratu najprije gradila pontonski prijelaz preko Maslenice, a nakon rata brod je sudjelovao u gradnji mosta na tome mjestu. Njegov posljednji teren bio je u Kaštelama, gdje je sudjelovao u gradnji marine, a otada je vezan na sjevernom dijelu splitske luke, piše Hina.