ZADAR – Ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić jučer nam je potvrdio da će izvođač druge faze na izgradnji “Nove luke Zadar” biti austrijski Strabag.
Ugovor između Lučke uprave Zadar i predstavnika Strabaga, i to iz austrijske središnjice i zagrebačkog predstavništva, bit će potpisan sutra u Zadru.
– Ugovor potpisujemo bez velike pompe te odmah nastavljamo s radovima, kazao je Burić, potvrdivši i informaciju kojom mediji barataju već neko vrijeme – da je ugovor za drugu fazu “težak” 93 milijuna eura.
Strabag je, kako je poznato, i glavni izvođač prve faze Nove luke Zadar, koja se upravo privodi kraju. Što se tiče druge faze, ova je austrijska tvrtka kao najpovoljniji izvođač izabrana između osam, uglavnom inozemnih tvrtki.
Podsjetimo i da je natječaj bio završen još u siječnju, ali je ravnatelj Lučke uprave zbog komplicirane procedure oko izbora najpovoljnijeg izvođača ime izabrane tvrtke mogao otkriti tek sada.
Naime, prvo je izvođača radova izabrala stručna jedinica za provedbu projekta Nova luka Zadar, koju sačinjavaju djelatnici Lučke uprave Zadar i francuske konzultantske tvrtke uključene u projekt. To se dogodilo početkom veljače, a nakon toga je prijedlog stručne jedinice poslan bankama koje su osigurale kreditna sredstva za projekt – Njemačkoj razvojnoj banci (KfW) i Europskoj investicijskoj banci (EIB). Nakon što su banke prije mjesec dana konačno potvrdile izvođača te su izvršene još neke važne predradnje, moglo se krenuti u potpisivanjem ugovora.
Spomenimo i da je prvom fazom, čija vrijednost iznosi 43 milijuna eura, obuhvaćeno nasipanje dvadeset hektara površine te je izgrađen 270 metara dug sekundarni lukobran.
U sklopu druge faze izgradit će se obala i cijela kopnena infrastruktura – ceste, parkirališta, čekališna mjesta, cjevovodi. Na obalnom dijelu bit će izgrađeno 12 gatova – tri za međunarodne linije, tri za ro-ro brodove i kruzere te šest za trajekte.
Ravnatelj Lučke uprave Zadar tvrdi da, iako se ugovor potpisuje malo kasnije nego je bilo najavljivano, rokovi nisu dovedeni u pitanje. Druga faza bi tako trebala biti završena do kraja 2012. godine. Taj datum za Zadar je posebno važan zbog izmještanja trajektne luke s Poluotoka u Gaženicu za što će se uvjeti steći upravo završetkom druge i, kad je pomorski segment u pitanju, najvažnije faze projekta.
Ostaje još treća faza Nove luke Zadar kojom je obuhvaćena izgradnja terminalskih zgrada i čiji se završetak predviđa do kraja 2013. godine. Cjelokupni projekt vrijedan je oko 230 milijuna eura.