SPLIT – Riječka automobilska taksitvrtka “Cammeo” najavila je rušenje cijena taksiusluga u Splitu. Vjetar u leđa dale su mu i nedavne izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, na tragu EU-ova zakonodavstva, koje su liberalizirale taksitržište. Vlasnik “Cammea” Kosta Minovski kaže kako je imao želju ući u Split još početkom 2000. godine.
– Rekli su mi da se moram javiti u taksiudruženje, pa ako mi oni dopuste… Meni ne treba udruženje. Licence imam. Ako Todorić može u Srbiju, mogu i ja u Split. Vozila mi imaju GPS, kamere za kontrolu vozača, a za tjedan dana uvest ćemo internet u taksiju – govori Minovski.
Obiteljski posao
Njegova tvrtka na riječkom području zapošljava 40 ljudi, ima 12 koncesija za 12 vozila te još 10 rezervnih vozila koja uskaču u slučaju kvarova. Minovski je u posao ušao prije tri i pol godine i osvojio je, kako kaže, simpatije Riječana niskim cijenama i bitno kvalitetnijom uslugom nego konkurencija, te preživio sve prijetnje i podmetanja. Gotovo 90 posto vožnji, tvrdi, rezultat je poziva građana.
– Mi smo hit taksislužba. Kod nas nema naplaćivanja starta i vožnja do pet kilometara je 20 kuna. To znači da bi od Trajektne luke do Mertojaka cijena po osobi bila samo pet kuna, i noću i praznikom. U Rijeci ima 56 koncesija, ali je taksija stvarno na cesti manje od 15. Drugima se ne isplati jer su navikli pljačkati ljude. Igraju šah i čekaju vikend za odrat strance ili koga uhvate.
U Rijeci je, prije nego što smo mi ušli u posao, također bila cijena od 70 kuna za pet kilometara. To je sada prošlost. “Cammeo” je obiteljski posao u kojemu se nećemo obogatiti, ali se pristojno živi – naglasio je Minovski. Splitska gradska uprava, pak, izdala je ukupno 98 koncesija za taksiobrtnike.
Lovre Ćatipović, predsjednik splitske Sekcije autotaksista pri Udruženju obrtnika, kaže kako je to optimalan broj na 200 tisuća stanovnika, ali da sad u poplavi otkaza prijeti opasnost od velikog priljeva u taksiste.
– Mislit će kako je ovdje “eldorado”, a onda ćemo svi potonuti. Borit ćemo se protiv inflacije dozvola. Godine 2012. svi bi se trebali prilagoditi Zakonu, bez obzira na koncesije. Nadamo se da ovi koji već imaju koncesiju, tj. rade već pet godina, neće polagati nove ispite.
Ako se primijeni scenarij iz Rijeke, da se stalno kruži i da se to prepusti jednom licenciranom prijevozniku s deset vozila, onda više neće biti taksiranja kakvo smo do sada poznavali.
Cijene će pasti, a ljudi koji su od toga životarili s jednim vozilom neće moći izdržati u razdoblju od 10 mjeseci jer smo mi sezonska turistička kategorija – najavljuje Ćatipović loša vremena za stare navike, 20 kuna start i 10 kuna po kilometru.
Gradska uprava izdala je ukupno 98 koncesija za taksiobrtnike u Splitu, što je, prema mišljenju lokalnih taksista, optimalan broj na 200 tisuća stanovnika.
Uvjet za taksiranje bit će posjedovanje licencije o stručnoj osposobljenosti, položeni ispiti o značajnim objektima i znamenitostima grada.