ZAGREB – Premda je u prvih sedam mjeseci 2009. tržište piva u Hrvatskoj zabilježilo 5-postotni pad u odnosu na isto razdoblje lani, Zagrebačka pivovara je u prvoj polovini ove godine povećala ukupnu prodaju 3,2 posto, što objašnjavaju “kontinuiranim rastom udjela na domaćem pivarskom tržištu”.
Osim podatka da je udjel povećan, nisu htjeli objavljivati koliki je on trenutačno.
Prema posljednjim podacima koji su u medijima objavljeni početkom ove godine, udjel Zagrebačke pivovare na domaćem tržištu iznosio je 41,5 posto, a procijenjeni udjel najbližeg konkurenta, Heineken Karlovačke pivovare, bio je oko 22 posto. Na trećem mjestu bio je Carlsberg Croatia sa 16,3 posto.
Snaga brendova
“Zadovoljni smo postignutim rezultatima, jer iako je pivsko tržište prilično otporno na pad kupovne moći, činjenica je da i mi i naši partneri osjećamo posljedice financijske krize”, rekao je u povodu objave polugodišnjih rezultata predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare Sergey Yeskov. Dobre rezultate Yeskov je povezao sa snagom brendova Zagrebačke pivovare, koja je u vrijeme recesije iznimno važna. “Svi naši brendovi, uključujući Ožujsko, Beck’s i Stellu Artois, otporniji su s obzirom na visoku razinu svijesti potrošača. U idućem razdoblju nastavit ćemo pojačano kontrolirati troškove, racionalnije koristiti sredstva te ulagati u kvalitetu proizvoda, brendove i naše ljude”, najavio je Yeskov.
U priopćenju Zagrebačke pivovare navedeno je da su njihovi brendovi vodeći u svim segmentima na hrvatskom tržištu piva. Tako je Ožujsko pivo najprodavanije lager pivo u Hrvatskoj, a Stella Artois i Beck’s vodeći su u premium segmentu, dok portfelj specijalnih domaćih (Tomislav i Božićno pivo) i uvoznih (Leffe, Hoegaarden i Belle- Vue Kriek) piva predvodi u segmentu specijalnih piva.
Prodaja piva u Hrvatskoj pala 5 postoProdaja piva u Hrvatskoj pala 5 postoIz Karlovačke pivovare i Carlsberg Croatie nisu htjeli otkrivati podatke o prodaji u prvih sedam mjeseci ove godnine. No, iz Karlovačke pivovare istaknuli su podatak da je u situaciji kada je u prvih šest mjeseci ove godine hrvatsko tržište piva palo 6 posto, Karlovačka pivovara uspjela povećati tržišni udjel u Hrvatskoj.
“U tom je razdoblju Karlovačka pivovara narasla na 23,4 posto udjela na tržištu u usporedbi sa 22,7 posto u istom razdoblju 2008. godine. Zadovoljni smo jer vidimo da se naša baza potrošača proširuje te ćemo i dalje raditi na jačanju svoje pozicije”, istaknula je Ljudmila Bratko Gašpić, voditeljica korporativnih komunikacija Karlovačke pivovare, dodajući da je Karlovačka pivovara najveći hrvatski izvoznik piva s oko 50 posto tržišnog udjela.
“Izvozimo u Australiju, Austriju, Bosnu i Hercegovinu, Njemačku, Sjedinjene Države, Sloveniju, Švedsku i Švicarsku. Dobro poslujemo dok je općenito većina tržišta u padu, a to ćemo nastaviti podupirati aktivnostima usmjerenim prema potrošačima”, istaknula je Bratko Gašpić. Uz objašnjenje da grupacija Carlsberg ne objavljuje poslovne rezultate pojedinačnih kompanija grupacije, specijalist za odnose s javnošću te tvrtke Damir Levak naveo je da Carlsberg Croatia po tržišnom udjelu drži čvrstu treću poziciju na domaćem tržištu piva.
Bolji od drugih
“Kao i ostale kompanije na tržištu, suočavamo se s posljedicama ekonomske krize, ali snažnim aktivnostima naših brendova dobro se nosimo s izazovima”, istaknuo je Levak. Premda iz tvrtki tržišnih lidera svi ističu aktivnosti kojima nastoje anulirati posljedice krize i pada potrošnje piva, upućeni tvrde da su hrvatski proizvođači piva još dobro i prošli jer je u drugim zemljama srednje Europe i regije pad prodaje piva daleko veći.
Predsjednik grupacije proizvođača piva, slada i hmelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Pero Ivković istaknuo je da je industrija doista pala pet posto u prvih sedam mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani, ali i da Hrvatska ima dobar trend i manji pad od drugih.
“U drugim zemljama tržište je padalo u prosjeku 10 posto, osim češkog tržišta koje je ostalo stabilno. Taj je pad dijelom uvjetovan lošijim vremenom nego što je ono bilo u prvih sedam mjeseci prošle godine, ali oko 50 posto toga pada uvjetovano je recesijom”, istaknuo je Ivković.