ZAGREB – Već šestu godinu u nizu Hrvatski Caritas u predbožićno vrijeme u akciji „ Za 1000 radosti” pomaže tisućama obitelji u Hrvatskoj koje žive u siromaštvu i potrebi. Dosad je prikupljeno više od 21 milijun kuna, a pomoć je upućena u više od 19.000 obitelji u Hrvatskoj. Do krajnjih korisnika pomoć je stigla putem mreže više od 2.000 župnih i biskupijskih caritasa, osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske.
Korisnici pomoći
Korisnici pomoći Caritasove božićne akcije su obitelji u potrebi diljem Hrvatske bez obzira na vjersku ili nacionalnu pripadnost, u skladu s misijom Caritasa u cijelom svijetu. U ovogodišnjoj akciji osobito se želi poduprijeti obitelji koje su suočene s teškom bolesti nekoga svojega člana, napose djeteta. Takvim obiteljima želi se ponuditi ohrabrenje u teškoćama i osnažiti u njima osjećaj da ni usred bolnih problema nisu ni sami niti zaboravljeni.
Ciljevi akcije
Akcijom “Za 1000 radosti” nastoji se pomoći sugrađanima koji se u svojim obiteljima suočavaju s nedaćama, neimaštinom, neprimjerenim stambenim uvjetima i nedostatnim izvorima prihoda. No, osim osnovnog cilja akcije – prikupiti pomoć u novcu, proizvodima ili uslugama za građane u potrebi – jednako je važan i drugi cilj: osnažiti vrijednosti sadržane u Božiću – ljubav, solidarnost, nesebičnost, požrtvovnost, mir i dr. Stoga je u ovogodišnjoj akciji posebna pozornost usmjerena na način komunikacije kako bi se potaknulo svih da – u svjetlu božićnih, humanih vrijednosti, koje se iznad svega posreduju govorom, govorom dobra i dobrim govorom – riječi i svakodnevni govor budu prožeti blagošću, odvažnošću, zdravljem, duhovitošću, optimizmom, vedrinom, otvorenošću, jasnoćom, mudrošću i srdačnošću.
Reci mi to ….
U tu svrhu, kao svojevrstan vidljivi podsjetnik i poticaj, proizvedeni su prigodni privjesci – brisači na kojima su otisnute navedene riječi koje će djeca i mladi moći nabaviti u svojim školama. Privjesci se mogu pričvrstiti za torbu, pernicu, patent-zatvarač, jaknu, hlače, mobitel ili drugdje imati pri ruci. Izvorno se radi o proizvodu koji služi brisanju zaslona mobitela. Zaslon je možda lako očistiti, ali olako, neoprezno, neodmjereno izgovorene riječi lako mogu izazvati neželjene posljedice, povrijediti drugoga, prerasti u verbalnu agresiju, a potom i u nasilje – što se onda ne može tako lako ni prebrisati a niti popraviti.
Akciju „Za 1000 radosti” 2008. kao i prethodnih godina, provodi se uz suglasnost i potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa u osnovnim i srednjim školama diljem Hrvatske. Privjeske su stavljeni na raspolaganje školama kako bi se njihovom prodajom – među učenicima, školskim osobljem i njihovim prijateljima – prikupila novčana pomoć kojima ćemo zajedno dosegnuti mnoge kojima je božićna radost zastrta oskudicom, strepnjom i neizvjesnošću.
Šireći poruku: „Reci mi to… (što želiš) jasno, mudro, optimistično, srdačno, blago, otvoreno, vedro, zdravo, odvažno i duhovito” distribuiranjem prigodnih privjesaka, želi se doprinijeti kulturi komuniciranja te afirmirati govor kao sredstvo komuniciranja dobra i postizanja skladnih odnosa. Time se, vjeruju organizatori, može posredno prevenirati sukobe izazvane komunikacijom i nasilje u koje sukobi i previše lako mogu prerasti.