ZADAR – Prednost imaju otočani, jer su brzobrodske linije, prema Zakonu o otocima, namijenjene prvenstveno njima – objašnjavaju u Jadroliniji činjenicu da se za pojedine otoke povratna karta ne može kupiti na kopnu, u Zadru, primjerice. Moguće ju je kupiti jedino na otoku, i to do kopna i nazad. – Brzobrodske linije uvedene su, prije svega, zbog stanovnika otoka, kako bi oni ujutro mogli otputovati u županijski centar i poslijepodne se vratiti. Tek kad se oni ukrcaju, na brod bi mogli i ostali putnici – govori Oliver Kocijan, komercijalni direktor Jadrolinije. Iako suglasan da je to samo teorija koja nema uporišta u praksi, ponavlja kako se prednost na tim linijama mora dati otočanima. Kao potkrepu nudi i tumačenje Agencije za linijski pomorski promet, koja navodi kako svi brodari koji održavaju brzobrodske linije imaju sustav alotmana pri prodaji putnih karata tako da je otočanima omogućeno da do posljednjeg trenutka prije isplovljenja kupe kartu, a ostalim se putnicima one prodaju ako ih ima.
Otočani mogu kupiti i povratnu kartu za putovanje istoga dana koja im jamči mjesto na brodu, tumače u Agenciji, te dodaju kako otočani zbog kojih te linije postoje i zbog čega ih država subvencionira, nemaju nikakva razloga kupovati karte unaprijed kad im brodar jamči mjesto na brodu na svakome putovanju. Ne zna čovjek što bi na sve to rekao, osim da se tu teorija i praksa poprilično sudaraju.
Jer je situacija različita od otoka do otoka, jer do njih voze brodovi različitih kapaciteta i brzina i, posebno, jer se promet u radnim danima kad prednjače otočani i u dane vikenda kad se ukrcavaju uglavnom vikendaši i gosti ne može uspoređivati. A pravilo da se na kopnu ne može kupiti povratna karta važi najviše za vikend. I ne samo za brzobrodske linije "namijenjene prvenstveno stalnim stanovnicima otoka", nego i za one klasične koje bi po izvrnutoj logici trebale biti namijenjene ostalim putnicima.