ZADAR – Od sljedeće godine sudionici u prvoj prodaji ribe u veleprodaji bit će obvezni voditi evidenciju o količini prodane ribe.
Evidencija će se voditi elektronski i svaki od sudionika podatke će sam unositi. Sustav u testnu fazu ulazi već 1. lipnja, kazao je Josip Marković, načelnik Odjela morskog ribarstva u Upravi ribarstva u Ministarstvu poljoprivrede, ribarstva i vodnog gospodarstva predstavljajući bazu podataka u prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Zadar.
Podatke će biti dužni unositi svi subjekti koji su registrirani su za veleprodaju, maloprodaju, skladištenje i preradu ribe, a ubuduće i uvoznici, istaknuo je Marković dodajući kako se vođenje evidencije ne odnosi na ribare osim ukoliko ujedno imaju u obrt koji se bavi veleprodajom. Evidenciju neće voditi sportski ribolovci i mali ribari. Evidencija će se voditi s pozicije mjesta prve kupnje i prvog kupca, pri čemu mjesto prve kupnje može biti objekt poput ribarnice, ali i ugostiteljskog objekta koji ima odobrenje Uprave za veterinarstvo. Kao mjesto prve kupnje, pojašnjeno je, najčešće će se pojavljivati ribarnice, skladišta ribe, tvornice za preradu ribe, buduće veletržnice ribe i aukcijska mjesta. Ribarnice se neće moći istodobno u istom prostoru baviti i maloprodajom, pa će morati za maloprodaju odrediti ili posebnu prostoriju ili radno vrijeme koje nije u koliziji s radnim vremenom veleprodaje.
– Ovi podaci trebaju služiti za usporedbu podataka o količinama ribe koja je otišla u daljnju preradu i promet radi praćenja našeg ribljeg fonda, a jedan dio se odnosi i na prikupljanje podataka o cijenama, što nije u svrhu točnosti, već će se na tim podacima, kad uđemo u EU bazirati mjere intervencija države i visina potpora, ako dođe do većeg poremećaja cijena ribe na tržištu, kazao je Marković.
– Ni jedan sustav ne može onemogućiti prodaju na crno, ali će sigurno znatno doprinijeti tome da se to sivilo na tržištu ribe malo smanji, ocijenio je.