„Esimit Europa „ pobjednik je Barcolane, najveće europske regate krstaša koja je ove godine u Trsu okupila 1 762 jedrilice.
Glavni sponzor jedrilice s obilježjima EU ruski je Gazprom. Po pravoj tršćanskoj buri pobjednička posada osvojila je pehar Barcolane z 57 minuta i pet sekundi. Međunarodna posada skipera Igora Simčiča iskoristila je na 30-metarskoj jedrilici koja jedri pod zastavom Europske unije idealne uvjete koji su vladali u Tršćanskom zaljevu i okončala svoj nastup za 57 minuta i 57 sekundi. Drugoplasirana slovenska Maxi Jena, pobjednik iz 2009. godine, ušla je u cilj s čak 21 minutom zakašnjenja.
Po pravoj tršćanskoj buri, jačine do 20 čvorova, Esimit nije imao prave konkurencije, jedra te divovske jurilice napunila su se odmah nakon starta te se odmah stvorio veliki razmak prema ostalim jedrilicama. Praktički se branitelj naslova cijelo vrijeme borio sam protiv sebe, nastojeći nadmašiti svoj prošlogodissnji rekord od 56 minuta i 13 sekundi. Nije puno nedostajalo da tako i bude, no i bez rekorda posada Esimita bila je presretna nakon prolaska ciljem.
– Jedrili smo gotovo bez pogreške, to nam je i bio osnovni cilj, željeli smo maksimalno iskoristiti svoje prednosti. Nismo oborili rekord, “zakasnili” smo minutu i pol, trebali smo u prvom dijelu regate ići još brže od naša 22 čvora, govorio je kasnije na rivi Igor Simčič .
Mitja Kosmina je s Gaiom Legend pobjeđivao tri puta na Barcolani u devedesetim godinama, s Maxi Jenom se, s izuzetkom 2009. godine, pretplatio na druga mjesta, u nedjelju se deveti put našao u ulozi prvog pratitelja pobjednika.
Treće mjesto na postolju izborila je posada najbržeg hrvatskog krstaša, Shininga Umag-Umaga, Željko Perović jHak e sigurnom rukom popravio pobjedničkoj jedrilici iz 2000. godine plasman za jedno mjesto u odnosu na lani.
– Zadovoljni smo, kako ne bismo bili, odjedrili smo izvrsno prvi dio regate, u kojemu smo se izdvojili od pratitelja te do kraja još pokušali zaprijetiti Maxi Jeni, zapažanje je skipera jedrilice koja je bila jedna od dvadesetak plovila s hrvatskom zastavom u Trstu. Među njima je posebno zapažen bio školski brod Ministarstva mora “Kraljica mora”, koji je svojom veličinom i elegantnim klasičnim izgledom bio istinska atrakcija, kako dok je bio privezan na rivi, tako i u plovidbi.
Hrvatski školski brod „Kraljica mora” sudjelovao je jučer među 1762 plovila na jednoj od najvećih svjetskih regati 43. Barcolani koja se tradicionalno održava druge nedjelje u listopadu u tršćanskom zaljevu.
Na startnoj crti dugoj 1,8 nautičke milje iskusna je posada školskog broda pod okom državnog tajnika za more kap. Maria Babića startala u pravom moru malih jedrilica, barki i brodova, a da ih zbog svoje veličine ne bi ugrozila „Kraljica mora” povukla se, no kasnije se ipak okrenula oko bove. Iako je regatu planirala završiti regularno, vjetar je pao, pa više nije bilo izbora nego upaliti motore i vratiti se u tršćanski porat.
Zapovjednik „Kraljice mora” Robert Pensa za regatu je timun prepustio Miljenku Žaniću, kapetanu Ispostave Novi Vinodolski, a tu su još bili kapetan murterske ispostave Branko Rameša, sadašnji i bivši djelatnici Ministarstva Zvonimir Laurenčić i Igor Žiganto. Za jedrilje su bili zaduženi iskusni jedriličari: ravnatelj Pomorske škole Bakar Gordan Papeš, Robert Mohović s riječkog Pomorskog fakulteta, Tihomil Ivanov iz Jadrolinije, Rajko Jurman iz Lučke uprave Rijeka.