Uzvanici završne konferencije projekta dogradnje luke Sali ostali su pod dojmom 3D vizualizacije koja najbolje prikazuje kompleksnost netom završenih radova koji su trajali nešto više od dvije godine.
Samo privezna obala izgrađena je na 72 pilota promjera 800 mm, raspoređena u tri reda, dok je lukobran izveden kao konstrukcija na 26 bušećih armirano-betonskih pilota promjera 1300 mm. Mnogima ove brojke ne znače puno dok ih ne stavite u kontekst sa stvarima iz svakodnevnog života. Upravo je to napravio Josip Rukavina iz riječke tvrtke Vectrino, tako što je uz pilote na dubinu od 27 metara, na kojoj je rađen nasip za predgotovljene elemente, „smjestio” i jednog visokog inženjera Matiju kraj kojeg je u jednom trenutku prošao tegljač visine 3 i pol metra i 20 metara dužine.
– Bilo tekstom bilo slikom ne možemo vam približiti kako je raditi na dubini od 30 metara. Kroz ovu vizualizaciju ipak možete zamisliti gradnju u takvim uvjetima. Prilikom gradnje privezne obale i lukobrana ugrađeno je 915.000 kilograma armature, 6.000 kubika betona, kao da se gradi 50-katni neboder tlocrtne površine sto kvadrata. Zahvaljujem tvrtki Obali i projektantu Josipu Zekanu te izvođačima radova, zajednici ponuditelja Adriaing i Kali gradnja, jer dosad ovakvo nešto u Hrvatskoj još nije napravljeno. Zaista smo ponosni na ovaj projekt, poručila je Branka Batur, pomoćnica ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar na završnoj konferenciji projekta koja je održana u srijedu u prostorijama Općine Sali.
Ukupna vrijednost projekta „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku” iznosi 12.018.642,20 EUR-a, od čega se 85 % sufinancira iz Kohezijskog fonda Europske unije u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.”, dok 15 % sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Županijske lučke uprave Zadar.